På kurs me Kurt

Gårdagens kväll spenderades i en konferenslokal ute i Årsta. Jag va på introduktionskurs för nyvalda styrelseledamöter som det så tjusigt heter. Eftersom jag sedan januari månad ingår i styrelsen i min bostadsrättsförening o har titeln sekreterare så tänkte jag att denna kurs kunde passa bra. Eftersom det e svårt att få ledigt från fängelset - alltså min arbetsplats - så tog jag helt enkelt ut en semesterdag vilket smäller högt hos chefen som tycker att jag e ledig alldeles för lite. Har dock inte jobbat en endaste timme extra i år vilket faktiskt e ganska niccccceeeee (uttalas som Borat...).
 
Ja så där satt jag som en ensam mupp i en församling bestående av 70 % pensionärer som tydligen har sina möten kl 7 på morgonen och så va det en del annat folk men ingen av intresse därav tillbringade Lovely sin rast ätandes torra kubb och snackandes i mobilen me Sally. Andra kanske tyckte att jag va en mupp men det bryr jag mej inte om. Antecknade flitigt med glasögonen på o fick en flashback till Universitetstidens föreläsningar. Trivdes me tillvaron och kursen va bra men i slutet blev det lite väl mycket info o Lovely började föra anteckningar över kommande blogginlägg istället o fick då en flashback till högstadietidens halvslummer. Blev irriterade flera gånger över att vissa vuxna människor inte kan hålla käft när föreläsaren försöker snacka till gruppen. Att dessa personer tar en sådan här kväll till att umgås och surra me andra som de egentligen inte känner. Som att det handlar om speeddejting eller någon slags syjunta. Jag e ju där för att lära mej någonting o inte för att knyta kontakt med Ove 73 bast. Så kul e det ju inte att pendla över hela stan till ett ställe som ligger utslängt mer eller mindre på landet.

Kom till min förtjusning på att det va Desperate Housewives också denna tisdagkväll och tackade den sista föresläsaren för att kursen slutade innan utsatt tid så att jag hann hem för att i tid bänka mej i soffan o tittade på veckans TV-program - e ju det enda jag följer - som nu inte blir pestsmittat av hockey längre tack å lov. Avslutade kvällen me brainstorming i mitt röda Marimekkoblock gällande min bliviande karriär o somnade me ett leende på läpparna.

Lovely - styrelseledamoten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback