Muppar o tomtar del 2

Detta inlägg e baserat på verkliga händelser som utspelat sej i Sverige under de senaste två åren. Uppgifterna e insamlade från författaren själv och hennes vänner och bekanta och vänners vänner. Alltså e materialet väl genomarbetat o kan jämföras med en vetenskaplig studie. Kvinnorna som berättat sina erfarnehetr för författaren vill helst vara anonyma och detta respekteras således. 

Det finns en hel del muppar som jag tidigare nämnt. Men vad e då kännetecknet för en mupp? Tyvärr finns inget svar på denna fråga. En mupp e oftast 30+ det kan fastställas. Män 30 - har som sagt ännu inte utvecklat mupptendenser, bara i vissa högst ovanliga fall. En mupp kan har vilket utseende som helst vilket e mycket synd då vi tjejer o kvinnor gärna skulle vilja ha något särskilt känneteckan på dessa så vi slapp springa på dem under livets gång. Allt skulle ju va så mycket enklare ifall vi slapp mupparna. Vi kan ju självklart inte radera bort dem från jordens yta men det skulle ju va bra ifall de hade någon slags varningsblinkers på sej så att vi visste när de dök upp. En mupp kan vara en akademiker, en arbetare, en student, en ensamstående pappa. Han kan ha vilken bakgrund som helst: ensambarn, storebror, mellanbarn, lillebror. En mupp kan vara född i ett anat land, i en storstad, på landet eller i mellanstor stad. Han kan ha bra kontakt me sin familj, mellanbra kontakt eller dålig kontakt me de sina.

Kontentan av detta e som sagt att man vet inte vem som e en mupp. Vilken man som helst kan va en mupp. Men en sak som jag o alla kvinnor i undersökningen e överens om e att en mupp med största sannolikhet e 30 + vad det gäller ålder. Alltså ålder på pappret, inte mognad det e viktigt att särskilja. En mupp kan ju va tex 35 men befinna sej på samma mognadsgrad som en 18-åring. Män 30 - verkar va mera ok och har inte nåt muppstadiet ännu, de e inte lika förstörda. Men det kommer tydligen me åldern....

På återseende

Lovely - diggar INTE muppar 

Kommentarer
Postat av: S

hahahaha...som vanligt så njuter jag av din muppfilosofi. Tur att jag har dig som kan lära mig av vad som väntar i framtiden :)
S

Postat av: Lovely

Det e bra att du diggar min muppfilosofi men kom ihåg att det finna riktigt bra män där ute och det behöver ju inte vara så att du e en muppmagnet bara för att jag e det :) Hoppas du slipper att va en muppmagnet för det e inte speciellt kul. Jag vill jui också ha sann kärlek.
Kram på dej vännen

2007-05-21 @ 07:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback