Köpa hund?

Jag har aldrig vart någon utpräglad djurvän precis. Varken varit förtjust i att äta djur, jag e ju vegetarian sedan många år och trivs med detta, eller att ha dem som husdjur eftersom jag anser att det tar för mycket tid och pengar med att sköta om djur. Jag vill känne mej fri att resa bort när jag vill utan problem och inte vara låst vid att ta hand om tex en hund varje dag. Nu de senaste dagarna så har däremot börjat fundera på att köpa en liten hund. Vart dessa tankar kommer ifrån vet jag inte, de bara dök upp från ingenstans.

Jag kanske blivit påverkad av min omgivning där de flesta vänner och bekanta och arbetskamrater bildar familj: blir gravida, gifter sej och blir sambos och köper hus etc etc. Och då till mej: Jag vill bli med hund. Jag vill ha en liten hund som inte tar så stor plats, inte låter för mycket och inte hårar. Den måste vara söt också. Däremot måste den inte vara med i min väska á la Paris Hilton me sin Tinkerbell. Nej, jag e inte ute efter en gläfsig trendhund som ser ut att lida av anorexia och som man lätt skulle råka sätta sej på i soffan så att den gick sönder. Nej, jag vill ha en liten söt hund som ändå e en ordentligt hund. Egentligen e jag emot att ha djur i lägenhet för jag tycker att de hör bäst hemma på landet eller i hus med trädgård där de kan springa fritt. Men en liten hund skulle få plats hemma hos mej i min tvåa. Det skulle passa utmärkt! Men då kommer dessa men- argumnet då. Jag måste ju skaffa en dagmatte eftersom jag jobbar mycket. Borde gå att ordna. Jag kanske inte kan åka till Indien i vinter som jag funderar på. För jag åker inte till Indien en weekend utan kanske tre veckor. Och det blir ju inte sista långresan jag gör heller. Kanske kan hunden bo i Bonnebro då? Om jag mutar mina föräldrar så kanske de går me på detta. Jag får nog fundera vidare på detta me hund. Men det skulle va så trevligt me en liten Jack Russelvalp sporingandes runt mina ben här hemma. En liten x (har inget namn ännu) som kommer tassandes med kopplet i mun på morgonen och vill gå ut.

Lovely - blivande hundägare?

Kommentarer
Postat av: Tommy Boy

Ey!
Du vet att en hund lever rätt länge va? ;)
/t


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback