En shopaholics bekännelser

Igar tog vi oss en liten snabb runda i Geneves butiker. Utbudet här e inte sa mycket att ha men jag lyckades inhandla hela 4 par skor inom en timmas tid. Därav rubriken för detta inlägg. Jag stegade glatt hem me mina kassar och Annika i släptag och provade alla skor till olika utstyrslar. Det blev fyra par i lika manga olika färger att användas vid olika tillfällen. Nu e detta avbockat fran manadens shoppinglista över sadant som e totalt livsviktigt att inhandla för överlevnad pa denna jord. Nästa punkt pa listan e nya jeans men det far bli i Sthlm när jag e tillbaka där igen. Har räknat ut att jag behover circus tre nya par till sommaren: vita, ett par tunna svarta och ett par i nagon typ av bla nyans. Hmmm....Sedan far det nog räcka för denna löning. Kan ju vara bra att ha nagot ätbart i kylskapet ocksa. 
Fick användning för de nya svarta slip-in skorna med liten taxklack och rosett som matchade min lilla svarta handväska ocksa den med rosett till kvällen da vi var bjudna pa fest hemma hos Annikas arbetskamrat som bor i Frankrike. Vi fick skjuts dit av en gentleman. Lägenheten va den mest skabbiga och fult inredda jag sett i mitt liv. Hur man överhuvudtaget lyckas me att samla sa manga fula saker pa ett och samma ställe e för mej helt obegripligt. Men som sagt man har ju olika smak och det e tillatet att blanda som man vill....Det va prydnadssaker högt och lagt och alla regnbagens färger va representerade pa möbler, gardiner och väggar och golv. Dock en trevlig kväll och vi blev bjudna pa vin och olika sorters crepe som va goda. Sedan att jag verkligen avskyr matos och att stället inte hade nagon köksfläkt e ju en annan femma....Det blev ett enormt rökmoln inne i köket sa där gick inte att vara. Vi hade tagit med oss en gigantisk Marabou mjölkchoklad och den användes flitigt i matlagningen och blev en mycket  populär ingrediens i les crepes. 
Senare när stämningen höjts och gästerna slappnat av lite introducerade Annika och jag de andra till leken "Jag har aldrig" vilket blev ett kapitel för sej. En efter en droppade folk av eftersom det börjat bli sent och ingen skulle ga vidare ut pa nagon bar eller club. Vi fortsatte med var festlek och shottade rödvin tills inget mer fanns kvar att dricka. Da var det dags att fa skjuts hem igen av den snälle fransmannen som tyvärr körde fel ngra ggr men slutligen kom vi hem och somnade pa en dryg sekund.

Lovely - hemmafest e bäst

Kommentarer
Postat av: Helena

Tjolahopp
Märker att du har det superduperbra
fortsätt med det.
Tänkte bara säga till dig att
SAS strejken fortsätter nästa vecka
oxå.. så kolla hur det blir för dig
så att det inte blir ngt problem.
Ha de bäst
Kramen
H

2007-05-27 @ 22:47:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback