En längtan till landet

Igår blev det e fika efter jobbet me min vän Ange. Som vanligt hängde vi ut på Tullys på söder där de har ycket gott fika. Jag o Ange hade inte setts på ett tag då vi har i stort sett olika tider o e ute o far olika helger. Ange har precis vart i Bonnebro och hälsat på sin mor i hennes nya sommarstuga. Fick själven längtan till landet, till lugnet och tystnaden. Har bokat upp med mormor att jag skall komma o hälsa på henne några dagar i sommar under min semester. Hon bor verkligen på landet. Där finns typ ingenting förrutom en lanthandel, två kyrkor, en mack, en camping o en hembyggdsförening så klart. Ser fram emot min lilla tripp till landet. Ibland behöver även ett asfaltsbarn som Lovely lämna storstadsstressen o få andas lite lantluft o sova ut ordentligt. För sova gör man gott hos mormor Svea. Där e det så tyst så man nästan kan höra den klassiska knappnålen falla.

                       image38


Jag har en längtan till landet. Och jag har ett behov just nu av att komma bort från Sthlm o få tänka fritt på annat håll. Behöver samla mej och tänka klart, få tillbaka till energi som jag tappat. Snart åker jag till Geneve!! Det skall bli trevligt att få umgås ordentligt me Annika o att få lite distans till Sthlm. Veckorna bara går o ibland så hänger jag inte me själv. Både igår och idag känner jag att jag tappat energi o det tycker jag inte om. Kanske för att det vart en hektisk helg o att semester snart stundar. Kroppen känner väl av att den snart skall få förflytta sig till Arlanda och gå på ett plan. Jag älskar ju att flyga! Det e så härligt. Känslan av att vara på väg någon annanstans. Räknar dagarna nu.

Lovely - längtar bort

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback