Besök från Bonnebro

Under helgen som gått har jag haft äran att ha besök av två donnor - och singelpinglor!!! - från Bonnebro. Den ena e syrran Frida och den andra vännen Selma. Vi har fikat och hängt ut på söder, festatoch druckit vin på balkongen. En riktigt tjejhelg med andra ord. I fredags va jag sjukt trött efter jobbet och höll på att somna på Sthlms central i väntan på syrran som satt på ett försenat tåg. Deckade kl 22 och sov 12 timmar....Vaknade upp som en ny kvinna på lördag morgon full av sprudlande energi. Syrran o Semlan ägnade sej åt shopping på söder medan jag hängde ut två timmar hos Carmen, en kvinna som spår i tarotkort. Det va jag, Lindis och Coco som gick dit ihopp om lite vägledning för våra liv och framtider. Var först lite nervös men samtidigt härligt pirrig inför denna session. Carmen tog emot i en underbar lght och vi gjorde en gruppläggning, alltså vi satt tillsammans o fick svar på våra frågor o funderingar i samma rum vilket underlättar för minnet. Det e nämligen lätt att glömma bort detaljer när man e så fokuserad så därför minns vi åt varandra.
Ni som e skeptiska till detta me tarot så tycker jag verkligen att ni skall testa innan ni på förhand dömmer ut denna konst. Så klart det finns de som e oseriösa som i alla andra brancher men Carmen har verkligen förmågan vad jag bedömmer.

Efteråt tog vi en lång fika på favvostället Tullys o pratade om det som sagts och planerade den kommande kvällen. Vi har bestämt att vi skall ta oss ett besök hos Carmen varje år, som en tradition. Det hela började förra året då Coco o jag arrangerade en möhippa för Lindisoch Coco kom på den geniala idén att vi alla skulle spå oss. Sedan sa vi att detta måste vi göra om helt klart o så blev det. Syrran va skeptisk o föredrog shopping framför tarot. Ska nog försöka lura me henne nästa gång :)

                     image33

Söder en lördag e en trevlig plats att hänga ut på för övrigt. Mycket folk att titta på, bra butiker och fik och uteserveringar överallt att hänga ut på. Jag älskar mitt söder! Kommer aldrig att svika denna stadsdel. Den finns i mitt hjärta. Här finns allt man behöver helt enkelt.

                    image34

Har lovat Selma att hänga ut me henne här när hon väl tar sitt pick o pack o flyttar till rätt stad. Det e inget svårt löfte att hålla. Inte för mej. Här vill jag se Selma ragga i sommar och dejta loss. Finns en del att spana på. 

Lovely - Söderförälskad 

Kommentarer
Postat av: Selma

öj öj öj...det e ju Selma på Söder...//

2007-05-07 @ 18:45:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback