Tjejkväll

Det e inte mycket som går upp emot en riktig, hederlig tjejkväll. Gårdagen började inte så bra eftersom jag fick känningar av magkatarr och till slut gick hem från jobbet. Det sved i magen och jag va tvungen att kräkas, inte så trevligt alls. Min arbetskollega A suckade och sa att det e ju inte så konstigt som du lever. Det kanske stämmer, har haft det lite stressigt på sista tiden så jag ska försöka ta det lugnt nu. Men alla fall...Det blev en tjejkväll hemma hos mej som vi planerat under veckan. Jag blev nämligen bättre frammåt kvällen så det va lugnt att ta hem gäster. Så där satt vi fyra brudar i myskläder och frossade i godsaker och snackade oavbrutet i ett antal timmar om ditt och datt. Det blev en del redogörelser för diverse saker och mycket skratt, eller snarare asgarv får jag väl beskriva det som. Varför ha ett dyrt gymkort när man kan skratta sej till magrutor? Vi har nu bestämt att göra detta till en tradition mellan oss fyra där vi varierar vem vill skall ha tjejkvällen hos. Perfekt aktivietet för en lördagkväll då alla ville umgås men ingen kände för att gå ut. Jag frågade Emmis om hon kunde stanna kvar och det ville hon gärna. Båda va sällskapssjuka och ville inte sova ensamma så hon sov över.
Så detta blev en klassisk tjejkväll med andra ord - fattades bara att vi alla skulle suttit i pyjamas.....Får väl ha det som dresscode vid nästa tillfälle. Idag e jag betydligt piggare och börjar bli mej själv efter denna magattack som tog all energi så nu ska jag bege mej in till stan och försöka inhandla ett par nya träningsskor.

Lovely - tjejkvällsfantast

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback