Snurriga tjejen

Ibland e jag alltför disträ och verkar inte riktigt hålla koll på vad jag gör. Observera ibland ,detta händer inte alla dagar. Igår var jag i god tid till jobbet och kom gåendes me mitt morgonkaffe o ett stort leende på läpparna med min nya väska slängd över axeln. Just det ja en ny väska ,den andra för månaden. Men detta va verkligen en väska jag letat efter en längre tid o så fann jag den bara där i butiken efter ett tips från en kund som köpte en likadan. Jag bara va tvungen att köpa den för i denna megastora klassiska svarta väska som passar till alla kläder får allt plats. Och jag som släpar omkring på en del saker speceillt när jag skall till jobbet blev upp över öronen förtjust i denna lilla skapelse.

Nåväl, jag hade packat den kvällen innan och förberett vilket va mycket bra så klart. Tanken va nämligen att jag absolut inte skulle glömma något hemma eller i den gamla väskan. Så kommer jag då fram till mitt skåp på jobbet och skall låsa upp låset ....nyckeln e borta! Jaha, då hade jag alltså glömt något ändå. En liten sak men ack så betydelsefull. En liten,liten nyckel. Jag stirrade på mitt skåp o fick syn på en stor lapp "bytes imorgon 1/3". Man tackar och bugar för att få ett nytt skåp som vi väntat på så länge (typ en månads tid....) eftersom de gamla skåpen e helt värdelösa och trånga så du förstör båda kassar, väskor och kläder som liksom måste dras ut med våld ut ur det trånga utrymmet. Jaha, snacka om otur att de skulle byta just mitt skåp just på min lediga dag. Det blev helt enkelt till att såga upp hänglåset vilket tog sin lilla tid. Så fick jag ha ett skåp utan lås en hel dag men allt löste sej till det bästa o ja lärde mej ännu en gång att tänka till och försöka vara mindre disträ. Jag tänker för mycket helt enkelt och gör saker av  bara farten samtidigt vilket inte alltid leder till ett bra resultat. Jag spärrade upp mina stora blå ögon och frågade min käre kollega K om han kunde hjälpa mej me låset och det gjorde han gladeligen. Tack K.!

Lovely - den förvirrade 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback