Snurr

Jag förstår inte vad som hänt me mej själv...Men mina mornar e oftast ganska kaotiska nu förtiden till skillnad för bara ett par månader sedan. Jag som alltid e punktlig och planerande och organiserad. Jag e allt detta fortfarande men snurrig också. Detta har resulterat i att jag flera ggr kommit i sista sekund till jobbet. Att jag får sminka mej på t-banan och att jag glömmer saker, förlägger saker och glömmer att anteckna vissa saker i agendan. Tror själv att jag hamnat i en fas av total hysterisk tankeverksamhet. Jag grubblar och funderar,analyserar och tänker på saker som varit, som händer nu och saker som förmodligen kommer att hända i framtiden. Grubbel,grubbel...Jag funderar över livet i stort och i detalj, jag önskar att saker skall hända som jag drömmer om, jag skapar nya mål för mej själv som e både kort- och långsikitiga. Jag antecknar och skissar på min framtid.

Det e inte nödvändigt att alla drömmar blir uppfyllda, de kan stanna vid att bara vara just drömmar. Men vissa saker vill jag verkligen göra och mitt problem e inte att det inte kommer att hända utan snarare att jag inte skall hinna me allt jag vill. Livet e för kort helt enkelt och tiden bara rinner iväg o det e just detta jag bävar över. Att inte hinna me. Men det jag inte hinner me nu kanske kommer i nästa liv om det kommer ett efter döden. Får väl tänka så. Att vi har flera liv efter varandra fulla me uppfyllda önskningar etc. Såja, nu känns det genats bättre...

Tror jag behöver vila ordentligt, en härlig semester skulle sitta fint. Ska nog boka en resa snart så att jag har ngt att se fram emot. Sugen på att gå en kvällskurs också och få utveckla ett av mina intressen: kläder/mode. Spanande in Tillskärarakademins hemsida o där fanns en del intressant. En kurs kan ge en hel del, både kunskap så klart men dessutom kontakter. Ska försöka satsa på en kvällskurs.
En weekend till mormor i Hälsningland vore trevligt också. Vi hade det så mysigt i somras då jag va där i fyra dagar. Vi umgicks och snackade om allt möjligt o hade det riktigt bra. Ska åka dit nu i vår/sommar o hälsa på o sova ut. Det e verkligen nyttigt att vistas på landet ibland och få andas frisk luft och bara vara. Hos mormor funkar knappt mobilen heller, det e dålig täckning mellan skogarna där vilket passar bra ifall man skall ta det soft. Ska kolla upp lite kurser nu och se om jag hittar ngt som passar.

Lovely - den snurriga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback