Slavfabriken

Jag e relativt utsövd idag men orkade inte ta mej upp för en PW som jag planerat. Dock e det ju bara onsdag så det e gott om andra tillfällen kvar denna vecka. Just nu hoppas jag att vi går ut i strejk. Det skulle va riktigt skönt att va ledig hela påsken. På grund av jobbet hade jag ingen aptit igår och hade svårt att somna igår. ag brukar vara duktig på att lämna jobbet på just jobbet och inte tänka på arbetsuppgifterna på fritiden men nu blev det tydligen ett undantag. Visst jag gör mitt bästa och det gör vi alla sedan går det inte mera. Det finns ju ett stopp någonstans för ur mycket man orkar och pallar me. Ibland känns det som att vi stämplar in i en slavfabrik där vi slavar skall producera så mycket pengar som möjligt på så få personal som det går. Och sedan blir en efter en sjuka vilket inte alls e konstigt och så får de friska jobba för tre. Nu tänker jag inte på något sätt låta bitter och nedstämd men det detta e et faktum. Jag gillar när det e tempo och mycket att göra men inte när situationen blir ohållbar och inte går att greppa. Dags att byta jobb helt enkelt.

Lovely - hårt arbetande

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback