Skrivarlust

Idag har jag en enorm skrivarlusta. Jag känner hur fingrarna drar sej till tangenterna och inte vill ta sej därifrån fast hjärnan säger nej eftersom den behöver vila efter en lång dag full av aktivitet och upptåg. Ja, Malou jag vet jag tänker nästan för mycket ibland. Det e väl därför jag blir tankspridd och lägger bort saker i min egna bostad som jag sedan får irra runt o leta efter. För trots min känsla för ording och reda och trots att jag för det mesta har ett mycket välstädat hem så tappar jag bort saker, eller snarare lägger av mej dem utan att tänka. Det värsta e hemma hos mina föräldrar, där e jag ett hopplöst fall som alltid glömmer något i en vrå som mamma hittar och lägger undan till mej tills jag dyker upp nästa gång i Bonnebro. Det kan ju då gå ett par tre månader mellan besöken så jag hinner ju undra ett tag vart prylen tagit vägen. Varför jag e sån här skyller jag på övertankeverksamhet. Finns ens detta ord? Jag tror det. Det e ett ord som stämmer in väl på mej. Jag hänger upp mej på några ämnen per dag som jag inte kan släppa utan går runt och tänker på och funderar över in i det oändliga. Därför kan jag bli disträ och glömma bort vad folk har sagt. Fråga Ange, hon vet. För av någon anledning så får hon alltid lyssna till vad jag har att säga två gånger. Och varje gång flinar hon och säger: "Men det där har du redan berättat för mej..."Jaha, ojdå får jag svara. När Ange och jag båda pluggade på Universitetet så testade vi några piller från Hälsokost som utlovade bättre koncentration och skärpa. Det tyckte vi lät jättebra inför tenta så vi köpte varsin DYR burk och testade några veckor. Ingenting hände kan jag ta o tala om för er. Det va enbart bortkastade pengar. Kommer inte ens ihåg vad det va för sorts naturunderverk vi proppade i oss. Bara skräp va det! 

Jag vet att jag behöver mycket sömn. Jag fungerar bra om jag sovit 8 timmar under natten och jag fungerar utmärkt om jag sovit 10 timmar vilket jag gör ibland när jag e ledig och behöver sova ut. Men varför e det då så kul att sitta uppe sent på kvällen? Jo, för att allt e avklarat för dagen och jag kan slappna av o bara göra det jag verkligen vill. Typ läsa en bra bok, snacka i telefon, surfa eller blogga för att ge några exempel. Det e så skönt när det blivit helt tyst och stilla i huset, det e mörkt ute och man börjar känna sej lite lätt dåsig. Tända en massa värmeljus och släcka ner alla lampor. Bara vara i mörkret. Känner att jag börjar bli rikitgt seg nu och det e dags att krypa ner i sängen tillsammans med min ELLE och läsa mej till sömns. Det e snart dags för ny dag och ny promenad. God natt och dröm vackert och sexigt.

Lovely - mystjejen

Kommentarer
Postat av: Helena

Tjolahopp tjolahej
Ska bli kuligt att ses
Ha en bra dag på jobbet..
*kram*

2007-03-12 @ 23:33:09
Postat av: Anonym

Chisana rot tror jag det hette... /Ange

2007-03-13 @ 09:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback