Produktiv dag

Vaknade tidigt efter en sömn på 11 timmar....Jag skojar inte! Örten ville gå ut igår och va jättepeppad men jag bangade för jag va hur trött som helst efter jobbet. Sorry Örten men jag hade ändå inte vart ngt roligt sällskap, hade väl somnat efter ett glas vin. Det va en riktig kausdag på jobbet som i vanlig ordning en lördag i Sthlm city. Allt funkade okej men det va hur mycket kunder som helst så det blev ett väldigt tempo och en väldig ljudnivå vilket gör en så trötter.
När jag kom hem och hade käkat deckade jag i soffan och detta mina läsare e högst ovanligt för att vara mej så jag blev själv förvånad. Sedan va det bara att hoppa i säng. Ringde först Emmis och hon trodde jag skämta. Att gå o lägga sej en lördagkväll kl 21 hör ju inte till den vanliga ordningen direkt.
Jag har haft en mycket produktiv dag idag och vaknade för det första mycket utvilad och pigg och glad. Hade en lång frukost och ringde sedan både mamma o mormor som båda blev glada att höra rösten på mej. Sedan blev det vårstädning. Jag har fixat och pysslat och donat i flera timmar. Nu hänger garderoben på färg och modell (typ skadad av mitt yrke...jaaaa) och alla skor e putsade o står i fina rader. Jag har skrivit en lång inköpslista över sånt som bör komplettera den redan befintliga garderoben.
Sedan tog jag en rask promenad till gymmet där instruktören hälsade glatt på mej från receptionen. Hon känner igen mej nu från yogan på torsdagar. Jag blev jätteglad förstås! Detta innebär ju att jag en regular visitor. Jag e igenkänd på gymmet ,alltså tränar jag regelbundet. Så underbart! Det blev pilatesklass och sedan rask prommis hemmåt igen. Känner mej som en ny människa och redo för en ny vecka. Ska nu ikväll unna mej lite ostbågar - för det e jag värd! En del att göra i veckan. Ska skriva rent protokollet från senaste styrelsemötet och en del annat. 

Lovely - den produktiva 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback