På vift i Bonnebro

Nu e jag här i min hemstad: Bonnebro. Hade en mycket trevlig tågresa hit igår. Inga skrikande barn och inga högljudda mobilpratare heller. Tack å lov för detta eftersom jag va sååå trött  efter en lång arbetsvecka. Det blev en lugn hemmakväll me hela familjen och mormor och sedan sov jag 10 timmar. Mycket bra! Idag blev det långfika på stan me Tess och Maria S. En del att catch up eftersom vi inte ses så ofta. Alltid lika trevligt att träffa sina vänner efter en längre tid, ja eller kortare tid också så klart men ni vet vad jag menar. Promenerade hela vägen ner på stan för att träffa donnorna och upptäckte på vägen att en del förändrats sedan sist. En kiosk hade tagits bort (den har funnits där under hela min uppväxt så därav notisen av att den plötsligt inte fanns där längre) och en gigantisk Hemköp hade byggts bland annat. Det e alltid saker som förändrats här var gång jag besöker stan. fick en del nostalgi då jag passerade Universitetet som jag spenderat 3 år på och området där min gamla högstadieskola ligger. Gamla minnen trängde sej på, de flesta bra. hade vinden emot mej så ögonen tårades men kämpade på hela vägen. fick träffa lilla Elsa en stund, alltså Maria S dotter som hunnit bli ett halvår gammal. Så gullig och cool, en kopia av sin far med en liten söt uppnäsa. Nu e det dags för firande av min 30-års dag, eller snarare 30 år o två månader för att vara exakt. På återseende!

Lovely - den firade

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback