Mysmode

Jag har funderat ett tag över detta "mode" att visa sej i offentligheten iklädd säckiga mysbyxor, oftast mörkblå eller ljusgrå. När jag gick på mellanstadiet va det inne med vita adidasbyxor och kungfutofflor. Nu har jag sett liknande utstyrsel på ungdomar i stan och lite överallt. Ofta kommer de i sina dyra märkesjackor som ser ut som sovsäckar och så har de dessa mysbyxor till. Gärna ett par loafers på fötterna vilket ger det hela ett än mer konstlat utseende. De flesta e tjejer och jättespacklade med alldeles för mörk foundation (underlagscreme, det tanter ofta kalllar för bruncreme) och för mycket mascara. De har alltså lagt ner mycket tid på make-up men till detta har de valt ett par illasittande brallor me knän på. Alltså det blir ju så efter en tids användande av mysbyxor: de får "knän", tyget vid knäna formar sej och sticker ut och detta går inte att göra ngt åt förrens man tvättar dem. Det e intressant tycker jag hur detta mode spridit sej och nu e det va och varannnan tej och kille i åldern 13 till 18 som ser ut så här. En stor klonad skara som hänger runt i diverse butiker i city efter skolans slut för dagen. Har även sett mysbyxpar där killen och tjejen ser likadana ut. Grejen e den att jag gissar att dessa byxor kostar en slant eftersom resten av deras outfits e av ett dyrare snitt. Min fråga e då: varför inte köpa ett par normala par byxor då? Svaret e antagligen att detta e ett rent tonårsmode som många följer likt andra trender utan att reflektera över det något djupare. Om inte så e det ju betydligt bättre att tjejerna lufsar runt i dessa brallor än att trippa runt i kort kjol så alla pedofiler kan glädjas. Om inte annat så e det ju bekvämt.

Lovely - iaktagerskan

Kommentarer
Postat av: Anonym

Precis därför går man omkring i det. För att det är bekvämt!

2007-03-26 @ 22:09:18
Postat av: Anonym

Det ligger nåt i det du skriver om en "klonad skara"... Själv brukar jag kalla dem för den förlorade generationen!! :-)

2007-03-27 @ 19:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback