It´s all about pink

Rosa e en färg som berör många. Vi tjejer minns väl vår rosa period när
vi var typ 6-7 år. Allt skulle va rosa: kläder, skor, diverse andra
prylar som skolryggsäck, hopprep etc. Själv minns jag min outfit första
dagen i trean då jag började i min nya skola efter flytt från landet in
till stan. Jag hade rosa skipants, rosa hemstickad tröja och rosa
sneakers med kardborreband av märket Lejon. Jag tyckte jag va riktigt
läcker och inne. Dock växer vi  flickor ur vår rosa period och
kommer så småningom in i tonnåren och svävar främst på rosa moln.
Första kärleken, hångel på flickrummet. Tankar söta som socker och
spunna i rosa sockervadd kring killen man va kär i. Åren går. Rosa
drömmar byts ut mot rosa champagne och kanske rosa balerinaskor. Min
blogg e rosa och jag har rosa läppglans. Det e inne me neonrosa
nagellack i vår.It´s all about pink.



Lovely - berörd av färgen rosa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback