Internationella kvinnodagen

Jaha, nu e det ännu en sån dära dag. Det finns ju barnens dag, mors dag,fars dag etc och så finns det Internationella kvinnodagen också. På ett sätt e de ju synd att det skall behöva finnas såna här dagar. Det borde vara så att man alltid tänker på sin mamma, pappa, sina barn och på kvinnor världen över. Det borde vara självklart. Men nu e det ju inte så. Och å andra sidan e det bra att det finns en speciell dag för kvinnor så att kvinnokampen, rättigheten till att bli lika behandlad som männen, kampen mot trafficing etc blir extra uppmärksammad.

Något jag funderat över e varför tjejer och kvinnor e så elaka mot varandra och snackar skit bakom ryggen istället för att lägga energin på att stå upp för varandra och kämpa tillsammans för ett bättre kvinnoklimat. Vi ska hålla ihop och hjälpa varandra inte själpa som många faktiskt gör. Många gånger e kvinnor värre mot varandra än vad män e mot kvinnor. Det tål att tänkas på. För all del; det finns en massa hemskheter i världen som utövas av män det e ett faktum. Men det finns mycket vi kan göra åt vårt eget släkte som att sluta snacka skit om varandra o ställa upp istället. Tänk så mycket enklare det skulle vara då. Och istället för att gnälla över allt och alla så gör något istället för att finna dej i situationen som inte känns bra och inte funkar. Det finns alltid lösningar att ta till.Man kan ändra på det mesta och det som inte går att ändra på måste accepteras som det verkligen e. Mindre gnäll mer action!

Var förresten hurtig idag och tränade i två timmar. Det kändes mycket bra och jag blev riktigt pigg efteråt. Först en timmes powerwalk o sedan en timmes yoga. Fick igång min gamla mp3 spelare och den funkade nästan hela rundan ut, lite trassel bara. Jag har ett stort hopp om att våren e på g på rikigt nu. Vinterjackan hänger nu i garderoben och jag hoppas att den förblir där. Nu e det alldels för sent och dags för att sova säng. Ska ju upp tidigt och promenera imorrn igen.

Lovely - jag kan, jag vill och jag ska (=mitt mantra som jag peppar mej själv me ibland när det behövs)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback