En solig söndag

Igår va det full fart på jobbet och lätt kaos. Som vanligt en lördag. Folk verkar ha hur mycket pengar som helst nu för tiden , eller ett antal kreditkort. För det spelar ingen roll längre vad det e för helg i månaden, det e lika mycket kunder ändå. Förrut var det alltid mest folk under löningshelgen. Vi va tre personal igår och vi hann knappt ens hälsa på varandra. Jag hoppas verkligen att det blir lite bättre idag.
Två lördagar i rad har jag mer eller mindre deckat efter arbetsdagen för att jag vart helt slut. Det e inte själva jobbet i sej utan alla frågor, allt folk, det blir varmt och trångt. Det går knappt att komma fram och man har inte en lugn sekund på en en hel dag och som sagt vi kollegor hinner inte snacka någonting. Jag menar inte att vi ska babbla om oväsentliga saker men alla fall hinna gå igenom ordentligt vad som skall göras och vad som hänt i veckan etc. Vädret gör sitt till. Det e lite märkligt tycker jag. För e det soligt som denna helg då kommer det mer kunder mot vad det egentligen borde vara. Alltså folk kanske skulle föredra att åka ut på landet,promenera eller liknande ute i det härliga vårvädret. Nej, då ska man in och trängas och slåss och vara sur bland alla andra me samma planer i butikerna i city. Märkligt tycker jag. Själv skulle jag hellre ta en brunch eller fika och ut och gå. Därför har jag gått upp tidigt idag, eller jag behövde ju inte sova längre eftersom jag gick o la mej typ kl 21.30 igår av utmattning, så att jag kan bege mej ut på en PW nu på morgonen. Kanske kan bli premiär för solglasögon också? Ska ta med mej ett par så jag slipper kisa hela vägen. Jag e riktigt laddad! Bangade alltså en liten utgång i går men det ångrar jag absolut inte speciellt inte idag då jag e utvilad och fräch. Nadyus va i stan eftersom hennes samsbo skulle spela me sitt band på etts tälle på söder. hade jättegärna träffat henne men orkade bara inte o jag va så hungrig efter jobbet så jag åkte direkt hem för att frossa i mej mat. Men Nadyus vi ses ju nästa helg i Bonnebro. Då får vi kvalitetstid, igår va det så mycket annat folk som skulle me så då hade vi inte hunnit snacka så mycket ändå.
Gjorde en micropeeling igår innan jag gick och la mej och den har gett resultat. Har en strålande hy idag! Yippie!!!Eller alla fall mycket uppstramad och slät utan acne och utslag. Så stålande kanske den inte e, jag e ju vinterblek. Men jag tycker det e sexigt att va blek bara man har fin hy. Titta bara på Madonna som ratar solens farliga strålar som ger rynkor vilket Madonna inte alls har mycket av. Visst, hon har väl gort ett eller annat lyft kanske men jag tror mycket beror på hennes solratande. Solen förstör huden värst av allt. Det e värre att exponera sej för sol än att röka när det gäller huden. Jag har slutat att sola ansiktet när jag e utomlands, då slipper man bli så dåsig också. Så när jag pressar påplayan lägger jag en blöt handduk över ansiktet vilket e riktigt svalkande och bra. Hoppas att det blir en playaresa i sommar. Fröken S vad händer me våra planer för Kroatien?

Lovely - PWfantast

Kommentarer
Postat av: S

Raring, du utelämnade detaljen att DU tittade på melodifestivalen..de som känner kan tycka att en sådan detalj är rätt kul:)

Apropå Kratien, så är det inget bestämt än...måste se hur det blir med min flytt, bostad, jobb..och resten av den "verkliga världens" åtaganden..it's all a bit new to me. Men jag lovar, jag kollar upp allt snart. Kram//S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback