Det sjunkande skeppet (jobbet höll på att rasa samman idag)

Det har vart totalt kaus idag på jobbet. Ett kaus me stort K.....Det började bra och jag var på mycket gott humör men sedan höll allt frammåt eftermiddagen och eskalerade till ngt sjukt. Massor av folk överallt och lite personal, en ekvation som inte går att lösa. Det heter tydligen att all extrapersonal har tentaperiod. Jasså, läser de alla på samma kurs alt program kanske?Hmmm, skulle inte tro det. Jag har då aldrig under mina tre år inom universitetsvärlden hört talas om någon "tentaperiod". Jovisst, om man hade en stundande tenta så hade man ju inte tid över att jobba extra precis innan men att alla dessa personer skulle ha tenta exakt samma tidpunkt ter sej fär mej som ngt mycket märkligt. Antingen handlar det om att spara pengar, vilket ofta e poppis, eller så kanske dessa extringar helt enkelt inte vill jobba just nu. Jag vet inte men jobbigt blev det alla fall.

Mötte upp Tess efter jobbet som vart på kurs här i Sthlm. Vi var båda lika trötta men hade en mycket trevlig fikastund på härligt turistiska Drottninggatan. Vi planerar nu en ny resa, kanske i september. Resmålet e inte fastställt men det lutar starkt emot Prag där ingen av oss varit men både vill åka dit. Den omtalade staden Prag. Efter att ha följt henne till Centralen och sagt adjö åkte jag hem, bytte om till myskläder och kröp upp i min gosiga soffa med en stor portion smarrig glass. inväntade Desperate och kl blev 21. Men vänta nu, ngt stämde inte....HOCKEY!!!! Jag surnade till! Varför skall sporten förstöra för mej just idag? Kan någon svara på den frågan? Nej,jag trodde väl det. Typiskt att sporten skall ta över sändningstiden för min favvoserie. Ja som sett fram emot detta hela dagen. Nåväl. Jag stängde av TV:n och ägnade en kort stund till att surfa lite på nätet. Nu e jag dock så trött så ögonen går i kors och jag bara måste decka i min säng. Kanske skulle ta o koka ett ägg först?

Lovely - den utarbetade

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback