Boken

Jag har sedan många år tillbaka en längtan och en dröm om att skriva en bok, en roman. Jag har påbörjat denna resa flera gånger men inte kommit fram ännu. Men en dag ska jag nå målet och visa för alla att jag kan. Jag har mcyket av boken inom mej och lite i min dator. Det e ingen bråska att skriva den, för jag har hela livet på mej. Ofta när jag sätter upp mål för mej själv så har jag en deadline då målet skall vara uppnått och avklarat. Men med boken finns ingen deadline, det e snarare ett livsprojekt som får ta sin lilla tid. jag skriver inte boken för att tjäna pengar eller för att bli känd utan snarare för att det ett projekt för min egen skull. Jag har ett intresse för att skriva och boken blir ett sätt att nå ut till andra me mina texter. För mej e det lättare att berätta genom en text än genom tal.

Bloggen e min bok "light", ett litet projekt som ingår i det stora. Kanske bloggen leder till något annat eller kanske jag lägger ner bloggen inom snar framtid. Detta vet jag ingenting om just nu och jag tänker inte ta reda på det heller. Detta e bara något som sker och som jag inte planerar alltför mycket. Jag planerar och funderar över så mycket annat så det får räcka. Redan när jag va 12 år skrev jag. Ett sommarlov skrev jag en bok på 120 sidor vilket e en rikigt bra bedrift för en ung tjej. Den finns någonstans i någon skrubb i mina föräldrars hus i Bonnebro. Ska leta fram den en dag och läsa. det va ju ingen bok som blev publicerad utan snarare ett manus i en pärm. Som va tillägnad min morfar, numera boendes på andra sidan, eftersom han va den enda vuxna människa som tog sej tid och läste allt jag skrev. Han lyssnade och han läste. Han va en god man. Boken kommer handla om saker som hänt och saker som bara finns i fantasin. Om den skulle bli publicerad skulle jag bli världens lyckligaste människa. Som sagt så e min blogg förordet till boken. Just nu finns bara boken i fantasin men jag skulle tro att inom en period av fem år så finns den i verkligheten. En hälsning till Helena: ha en underbar dag!

Lovely - blivande författarinna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback