Aktivitet e guld

Skippade yogan idag, har för mycket att pyssla me här hemma och så va jag alldeles för trött. I morse när jag vaknade ville jag bara ligga kvar i min härliga,stora och varma säng. Kände mej lite halvsjuk men masade mej iväg ändå till work. Ett par alvedon så va krassligheten borta. Har verkligen inte tid att bli sjuk nu. Måste börja skriva rent protokollet från senaste styrelsemötet och eftersom jag aldrig skrivit detta tidigare så måste jag sätta mej in i hur detta funkar men det ska nog gå bra. Jag har fått en mall att gå efter så det ordnar sej. Jag som e perfektionist av naturen vill ju dock att det skall bli just perfekt utan anmärkningar men ska göra mitt bästa sedan kan jag inte göra mera.

Imorrn blir det powerwalk före frukost eftersom jag hoppade yogan idag och dessutom syndat me choklad (ni vet vilken sort..). Jag skall upp kl 6.30 och ta mej en stor kopp kaffe med mjölk - koffein som e fettförbrännande och proteinet som hjälper till att bygga muskler - och sedan ut och gå i rask takt en timme runt i mitt hood. Jag e redan peppad! Var ju så duktig i sommras och promenerade flera dagar i veckan. Har kommit fram till att jag e en typisk morgonmänniska som utför all aktivitet som bäst på morgonen när jag e som piggast. På kvällen går det liksom inte,det tar emot. Då vill jag helst bara pyssla och koppla av. Så nu ska jag sätta igång me mina morgonpromenixer. Ska bli så skönt. De e så bra att gå just på morgonen, då e luften fräshast och det e inte så mycket folk ute heller. Powerwalks e guld! Man får frisk luft, motion,kondition,fettförbränning och dagsljus. Dessutom e det ju alldeles gratis och man behöver inte boka tid, bara ge sej iväg i bra skor.

Skickade iväg en ansökan idag till en kvällskurs i journalistik som går i höst. Jag kom in förra året men tackade då nej eftersom jag insåg att jag redan hade enorm tidsbrist i mitt liv så att gå en kvällskurs två gånger i veckan var inget bra alternativ just då. Nu hoppas jag att de tar in mej igen. Vore sååå kul! Härligt att plugga lite och få aktivera hjärnan.

Lovely - den aktiva

Kommentarer
Postat av: Malou

Hej du. Hur går det, har du provat och adda mig?? Tjing!

2007-03-07 @ 20:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback