Ägg

Jag tycker mycket om ägg. Det e en tacksam föda som går att variera på många sätt. Äggröra, stekt ägg, kokt ägg, kallt ägg och varmt ägg. Jag äter ägg nästan varje dag. Ibland till frukost och ibland till middag. Då ofta som ett tillbehör. På frukosten blir det oftast kallt kokt ägg på macka me sallad och kanske Svennes kaviar, fast jag tycker egentligen det e lite läskigt me kaviar men den salta smaken e mumsig. Dock tar jag bort äggulan för den innehåller mycker fett och kolestrol, så går detta att undvika så e det bra. Men när jag steker ägg så blir det med allt innehåll. Stekt ägg e gott till kvällsmat när jag jobbat sent och inte vill äta en hel middag. Stekt ägg och grönsaker. Ägg e bra för mej som inte äter kött eftersom det innehåller mycket protein. Äggröran tycker jag passar bra till frukosten på helgen då jag har mera tid och kan sitta länge o käka och kanske läsa DN Bostad samtidigt och drömma om en stor våning me gamla trägolv och kakelugn. Ägg e lovely helt enkelt. Ni kanske undara varför jag skriver om just ägg. Min blogg e ju tänkt att innehålla vad som helst, allt jag funderar över och gör om dagarna. Alltså kan den även innehålla sådant som ägg. M och M på jobbet fattar nog det lilla roliga me detta inlägg me tanke på våra samtalsämnen. det finns ju som sagt andra typer av ägg också som man inte kan äta. Elektroniska ägg. ...

Lovely -  Diggar ägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback