Afterwork på Ljunggrens

Man kanske inte kan kalla det att gå på en afterwork om man inte har jobbat och går direkt efteråt o tar en drink? Jag va ju ledig idag men va ändå på en afterwork me mina vänner Örten o Sally. Jag o Sally gick först till Indigo där vi för en gångs skull fick ett bord, annars brukar det ju 100% av gångerna va ståplats som gäller. Sedan blev det Ljunggrens och denna gång va det ingen ammande mamma där men dock ett litet barn men inte under så lång tid. Barnet och mamman gick hem i tid. Jag fattar att barn behöver mat och att maten finns i brösten men jag tycker ändå att man kan välja plats för matning med omsorg. Det e allt. 

Va ute på PW idag (powerwalk) och sedan en yogaklass. Hamnade tydligen på fortsättningsyoga vilket jag inte testat tidigare men det gick bra tycker jag. Skillnaden var inte så stor men det va mycket jobbigare och det kändes att det tog ordentligt på musklerna. Nu ska jag hålla upp me träning till söndag morgon. Har varit riktigt duktig denna vecka och jag mår så mycket bättre. Känner mej stolt över mej själv.

Käkade precis när jag kommit hem och tänkte kolla TV lite. Men vad finns att se? Svar :ingenting. Varje gång jag vill slappa lite framför TV:n och se något intressant eller underhållande visar de bara skräp. Verkar ha en väldig otur just när det kommer till TV-tittande. Det e därför jag spenderar så mycket tid framför datorn när jag e hemma. Där finns det ju saker att pyssla me och information av alla de slag att söka upp. Skulle nog klara mej utan TV. Den enda serien jag följer e ju Desperate Housewives men börjar tröttna lite på den serien också. Till en början va det en oslagbar serie full av galna karaktärer och bra humor men nu känns det som att det börjar flippa ur som alla serier gör förr eller senare. Det e lite för mycket helt enkelt men jag följer det ändå för det håller fortfarande men inte mycket till dock.

Nej, film slår ju lätt TV men inte film på TV utan film på dvd. Vem gillar alla reklamavbrott i filmerna? Ingen gissar jag. Inte så många o långa avbrott alla fall. Filmens handling kommer av sej och filmen blir närapå dubbelt så lång. Jag orkar inte sitta uppe en vardag o se på film till midnatt, en film som egentligen skulle sluta vid 23 på sin höjd. SUCK! Nää en filmkväll på det gamla klassiska sättet slår allt tittande. Att gå till videobutiken och hyra en film och köpa en påse gott och sedan njuta av filmen utan reklamavbrott hemma i soffan. De e guld!

Lovely - den klassiska

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback