Regn

Efter en svettig tid med fuktiga kläder och och uppsvällda ben kom då regnet o behaglig svalka till slut.Missförstå mej rätt : jag älskar värme och sol men när man befinner sej i Bonnebro en he helg i denna hetta där det liksom blir som kokande gryta till slut pga av tillgång till bra badställen så tröttnar man till slut. Åkte första klass hem på  tåget och tänkte att det blir ju fantastiskt men det va varmt där också och enbart ett fönster i hela kupén som funkade att öppna. Dock e ju stolarna mycket större och det e allmänt mera space så man slipper sitta och trängas med sina medressenärer så det blev helt ok ändå. Örten snikade sej in i min vagn också så vi kunde ta sällskap hela vägen så det va mycket trevligt förstås.

Igår blev jag dock glad över en svalkande dag och huttrade dessutom när jag gick hem från jobbet eftersom jag enbart hade en kofta över min annars väldigt sommriga outfit. Men denna svalka var välkommen. Så skönt när luften rensas av regnet och det blir liksom lättare att andas igen. Softade i min soffa med balkongdörren på glänt och mottog med glädje det små vindpustarna som tog sej in till mej i mitt vardagsrum. Intog en sen middag framför TV:n och såg till min glädje att en film om Heidi Fleiss liv precis börjat. Jag som diggar alla typer av biografier och dokumentärer satt klistrad framför burken i de nära två timmarna som filmen underhöll mej. Som vanligt va det galmour till en början med mycket cash i rullning och lyxig shopping och coola fester. Sedan avslutade det det hela med drogmissbruk och fängelsevistelse som för så många andra kända människor som haft sina uppgångar och fall i Hollywood miljö. Visst lyxig shopping, schysst hus och häftiga poolparties till all ära men slutnotan blir ju så vansinnigt dyr. Och så den moraliska aspekten: e det inte bättre att vi kvinnor håller ihop på ett annat sätt än i en fnaskande grupp? Det finns ju andra sätt att tjäna pengar på än sin kropp som ändå snart byts ut av en annan yngre och fräschare. Nej nu ska jag inte grubbla över detta utan nege mej ut på en PW och släppa tankarna fria i naturen.

Lovely - efter stekhet sol kommer regn 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback