Måndag

Sitter yrvaken framför min surrande dator (fläkten börjar ge upp därav oljudet och faktumet att den när som helst kan slå av sej själv som en säkerhetsåtgärd för ev brand. Inte så populärt hos Lovely när hon e mitt uppe i skrivsession...) med en stooor kopp kaffe, eller ja snarare ett mycket stort glas kaffe eftersom jag föredrar glas framför porslinskopp.
Idag anländer mina nya möbler från Mio. Yippiiiieeee!!!Ska bli så trevligt så med en ny skänk, en byrå och en fjäede stol till mitt matbord. Då kan vi sedan ha en riktig middag på nästa tjejkväll. Alla får varsin stol runt bordet istället för att alla hänger ut i soffan och jag intar golvet sittandes på ett par kuddar. Eftersom jag e värdinnan när vi e hemma hos mej så kan jag ju inte ta upp plats i soffan och man kan sitta max tre personer i den därav min givna golvplats. Eftersom jag beställt hemkörning av möblerna så måste jag sitta här och vänta i x antal timmar. I fem eventuellt eftersom utkörningsgubbarna kommer att dyka upp under perioden 9-14. Så här ska jag hålla mej likt en fånge som får titta på solen genom fönstret och önska att jag befann mej i parken solandes i bikini. Får hoppas att gubbarna e snälla och tar mitt hem först på deras runda.
Sedan efter det härliga och tacksamma stadiet att få nya möbler hemkörda och uppburna till lägenheten så kommer det tråkiga stadiet då allt skall skruvas ihop. Detta brukar jag tycka e kul i circus 10 minuter sedan blir jag bara sur och det brukar sluta me att syrran eller Ange får hjälpa till med resten. Men det kan väl inte va 100 delar som Ikea?Hmmm.....Skall börja dagen me en lång PW så att jag blir riktigt hurtigt pigg och orkar ta tag i detta.

Lovely - väntar tålmodigt

Kommentarer
Postat av: Jempa

Imorrn kommer jag över med skruvdragaren ...och en flaska vin !!
//Jenny

2007-06-05 @ 22:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback