Konversation me mormor 82 bast

Konversation

Plats: Bonnebro

Tid: syrrans student fredag eftermiddag för två veckor sedan

Lovely: Jag ska skaffa hund!

Mormor: Nej, du ska inte skaffa hund du ska skaffa dej en karl!

Lovely: Men jag har försökt mormor men alla jag träffar e muppar. Därför vill jag ha en hund som familjemedlem eftersom jag inte kommer at få nåra egna barn (eftersom jag aldrig kommer at träffa vettig man och då blir det ju inga ungar gjorda heller)

Mormor: Om du visste Lovely hur många män som finns där ute som längtar efter en kvinna!

Lovely: Jasså?

Mormor: Ja, och kvinnor idag ratar männen och det e ett problem i samhället.

Lovely : ???????   (och brorsan 24 år sitter bredvid och flinar brett och inväntar en närkamp mellan storasyrran och mormor som båda e mycket envisa och gillar att diskutera)

Mormor: Men det finns ju trevliga män.

Lovely: Jasså, vart då? De e väl i så fall upptagna. Dom bra alltså.

Mormor: (inget svar endast en tystnad)

Lovely: Ja jag vill ha hund alla fall.

Mormor: Men du kan väl ringa upp en ungdomskärlek. Det finns det många som gör. Som träffas när de är för unga och sedan hörs de igen och tar upp sin kärlek.

Lovely : Ok, tur att det finns eniro då......


Lovely - inga planer varken på att bli hundägare eller någons flickvän/sambo/fru

Kommentarer
Postat av: S

Din mormor e guld!!Snart kommer jag fröken L, snart ska vi ut och härja och se till att skaffa bra karlar båda två. De finns, jag vet det.//S

Postat av: S

Din mormor e guld!!Snart kommer jag fröken L, snart ska vi ut och härja och se till att skaffa bra karlar båda två. De finns, jag vet det.//S

2007-06-19 @ 21:38:32
URL: http://addicted2retail.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback