Vinterviken i all sin glans

Gårdagen tillbringades i härliga och underbara Vinterviken som är ett av mina smultronställen här i Sthlmstrakten. Pling va tidigt på plats för att inta bästa läge på bryggan så vi fick första parkett precis ovanför vattenytan. Emmis och jag anlände med packning för en dag i gassande sol vilket  väderguden bjöd på denna lediga lördag. Det blev tjejsnack, läsning av senaste kändisskvaller som fanns att tillgå i Aftonbladet och tillhörande bilaga. En avstickare till fiket i närheten för inköp av gigantisk takeawaykaffe gav resultat i ett antal fläckar på min innan kritvita kjol. Varför jag alltid skall hälla upp så mycket kaffe och så onödigt mycket mjölk i dessa veka pappersmuggar e för mej en olöst gåta som aldrig kommer att lösas troligtvis. Typ. Pling påstår att jag e girig och vill ha så mycket som möjligt för pengarna. Jag hävdar att beteendet beror på min vanligt förekommande tankspriddhet som gör att jag tappar koncentrationen på mängden kaffe som hälles upp.

Många timmar senare och mycket spanande på badpojkar och annat beslutades att middag skulle intas hemma hos Pling som redogjort för sitt förråd av alkoholhaltiga drycker vilket av oss alla festsugna brudar lät som en högst intressant företeelse. Kvällen blev en mycket trevlig tillställning med min egenkomponerade veggielasagne med färska plattor, de alkoholhaltiga dryckerna och vårt ständigt förekommande kvinnliga pladder. Ett besök på Debasers uteservering satt fint, speciellt me tanke på att vi anlände sent men av vakten fick den goda nyheten att de nu ändrat öppettiden till 03 vilket inte kunde komma mera lägligt just denna natt/tidiga morgon.

Lovely - diggar smultronställen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback