Vädertjat

Snart ska jag göra mej iordning och gå till jobbet. Jaha, tänker ni och vill inte läsa vidare pga ointressant inledande mening. Nejdå, mera har jag att ge. Får sådan skrivarlust när det regnar. Då känner jag mej avslappnad och det e ingen stress att känna att bara för att det e en gnutta sol (om det hade varit det alltså) så måste man ut och vara aktiv en hel dag. Helst hinna med så mycket som möjligt under denna soliga dag. För tänk hemska tanke ifall det inte blir mera sol för i år. Solen kanske aldrig någonsin återkommer med sina farliga cancerframkallande strålar. Ne, en solig dag skall helst tillbringas i ryggläge på lämpligt ställe och sedan ska det vara picnic i det gröna med hela gänget och sedan skall det grillas och festas och alla skall vara glada för man klagar inte när det e sol.

Jag diggar regn!Jag e även en soldyrkare. Det jag inte klarar av e allt tjat kring vädret som man speciellt under denna årstid får gapat i sina stackars sargade öron var dag. Överallt: på jobbet, när man åker kommunalt, av vänner o bekanta, av alla överallt. Men om man gillar en växlande värderlek då?Då klassas man av många som onormal. För i Sverige där ska man va lycklig på sommaren och bara le och glömma att det finns problem i världen. Eftersom "sommaren e kort och det mesta regnas bort" så ska man passa på när tillfälle ges till att pressa till en cancerbränna och umgås och framförallt leeeeeeeeeee. Jag föredrar hösten för då e det så vackert i naturen och allt e som vanligt dvs alla e tillbaka från sina semestrar och allt har sina normala öppettider igen. Det finns inget som heter "höststängt". Ingen tar semester under september eller oktober vanligtvis. Allt återgår till det gamla vanliga hederliga livet. Och framför allt: det e helt ok att sitta hemma i soffan och njuta av regnet och mörkret utanför, läsa en bok eller kolla på en bra film med eller utan sällskap och tända ljus i hela lägenheten. Detta kallar jag livskvalitet. Nu har vi ju fått en försmak av hösten eftersom det regnar o ruskar varannan dag men jag hade gärna väntat till då det e meningen att hösten skall infinna sej nämligen i september och oktober vilka e mina favvomånader. Då ska jag ha mina nyinköpta höstkläder och skor och stövlar och heltäckande strumpbyxor och njuta av en kopp varm choklad på ngt av mina smultronställen runt om i Sthlm. Kanske Chokladkoppen i Gamla stan eller Muggen på Götagatan. Mycket passande namn. Passande för en härlig höstmysardag. Myyys.

Lovely - mysisen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback