Tillbaka till verkligheten

Jaha, ett par timmar kvar a frihet då. Vädret e ju inte mycket att ha så det kommer jag inte att sakna när jag e instängd i min bunker (läs: min arbetsplats). Har tagit fram nyckeln till mitt skåp och "bojan" (läs:passerkort) så att jag inte glömmer dem. Vore ju jobbigt om jag inte kunde arbeta idag pga att jag inte kommer in genom dörren. Öhhhh......Ungefär som att det tricket skulle funka. Ska faktiskt ta mej till min arbetsplats lite tidigare än vad jag behöver för lite uppdatering om vad som hänt de senaste 2 1/2 veckorna. Säkert en massa intressanta händelser eller någon ny personal/någon som slutat. Eftersom jag jobbar på ett ställe som ständigt står under förändring milt uttyckt så lovar jag er läsare att jag har en del att ta igen. 

Nu måste jag alltså ta en lång titt i garderoben o fundera ut en passande klädsel. Tycker som vanligt att där bara hänger skräp men något måste ju gå att använda. 

Jag får en mjukstart på jobbet och skall jobba hela 3 dagar för att sedan va ledig 2 och sedan kommer eldprovet : 7 dagar. Hmmm.....Det e ju bra att det liksom trappas upp stegvis istället för en hård start. Nu åter det som att jag vart borta ifrån arbetsmarknanden i flera månader o så e inte fallet men det e känslan för mej. Dessa veckor i frihet började bli en vana för mej, en vana som nu skall brytas och vänjas av vid. Kan jämföras med att ge upp en last tex : att sluta me godis (vilket jag har gjort!!!!grattis till mej :), ändra sin kost eller liknande. 

Dags nu att dyka in i garderoben så att jag inte kommer försent.

Ciao!

Lovely - blivande arbetsnarkomanen 

Kommentarer
Postat av: S

Arbeta väl nu Lovan, så ses vi efter att jag kommit hem om two weeks../S

Postat av: Helena

Tjolahopp det gick väl an lätt att komma in i dom gamla vanorna eller hur.
o du ... håll mig uppdaterad.
Kjamen
H

2007-07-09 @ 22:05:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback