Söndag i soffan

Då internet inte velat fungera på ett korrekt sätt utan mest strulat den senaste veckan så har det blivit lite för lite bloggande och annat som jag normalvis sköter var dag. Idag behagar dock internet att uppföra sej så jag tackar och bugar och passar på att utföra ett å annat som jag skulle fått gjort under veckan som i vanlig rasande fart försvunnit på märkligt sätt. Detta fenomen verkar ständigt pågå då det känns som att en dag e som en timme, en vecka som en dag och en månad som en vecka. Denna uppfattning delar jag med många andra och jag har kommit fram till att det har med åldern att göra. Eller snarare så e det ett vetenskapligt belägg jag lärt mej från en föreläsning i psykologi på Uni.

Nu sitter jag här i min soffa som efter nyplacering i vardagsrummet enligt feng shuiiga regler känns så mycket mer inbjudande och härligt mysig som aldrig förr. Den riktigt breder ut sej med all sin mjukhet och välkommnar mej att sitta ner för en stund. En riktigt mysig myssoffa. Här vill jag stanna. Länge. Dock skriker min mage av hunger och kylskåpet gapar tyvärr tomt så mitt projekt härnäst blir till att ta mej till Konsum för att inhandla proviant. I-landsproblem som drabbat mej idag e det besvärliga beslutet att ta ifall jag skall köpa kravmärkta lantchips eller glass att ha till kvällens mys. Hmm, ja vad vill jag ha egentligen? Skulel föredra trevligt sällskap framför snacks men i brist på detta så får det duga med snacksalternativet. Bäst att bege sej till de bakfullas tillhåll en söndagseftermiddag som denna: Konsum alltså.

Lovely - mysbloggaren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback