Min laptop och jag

Jag har ett gott förhållande till min laptop. Sedan jag köpte ny får den andre äldre varianten hålla sej på mattan. detta innebär att den helt enkelt e förpassad till mattan under mitt vardagsrumsbord tills Emmis tar över som ägare. Min nya lap e underbar och vacker. Den funkar som den ska och jag diggar den skarpt. Snygg desidn och mycket bra funktioner med allt "det senaste". Sedan kan jag inte riktigt redogöra för alla detaljer eftersom min lillebror D fick hjälpa mej att välja ut en lämplig modell på Internet. Och eftersom han känner mej så hittade han så klart en perfekt modell only for me. Tur att man har ett par personer i sin närhet som kan ge tips och råd och som jag kan ge tips och råd till också men inom mina områden som jag e expert på. Ge och ta.

Idag e det långt från höstväder. Himlen kunde inte bli blåare tror jag. Utsikten från mitt vardagsrumsfönster ser ut som ett rikigt idylliskt svenskt vykort med stora lummiga träd och frodiga buskar. Allt e mycket grönt - Sverigegrönt. Om det inte vore för att mitt trådlösa nätverk råkar ha en nyckel som måste låsas upp med en kod som varken jag eller mina bröder kommer ihåg så skulle jag kunna surfa på balkongen. Dock e sladden för kort så det går icke. Detta kan jag kalla dagens I-landsproblem: att jag e fast i min soffa och inte kan ta mej någonstans me datorn ifall jag vill surfa på nätet pga för kort sladd.....Men himlen e blå och jag e ledig och funderar på att bege mej till parken för en stunds solning. Skulle va trevligt med lite färg, det e ju trots allt sommar och jag vill inte va grå som på vintern men med sammanlagt 6 dagars solande under 2007 så kan man inte annat än va blek. Vädret har helt enkelt inte tillåtit min kropp någon färg annat än lite då och då vilket inte blir ngt vidare resultat.

Lovely - blek men mycket glad ändå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback