Lugg

Igår kom jag fram till ett beslut och idag skred jag till verket. Det handlar om mitt senast behandlade hjärnspöke: ja eller nej till lugg? Knallade in på min vanliga salong innan jobbet och frågade inte ens efter min frisör Herr B utan sa helt enkelt att jag ville klippa lugg. Det blev en mycket blonderad, trevlig och snäll man som fick ta sej an min kalufs. Han verkade aningen nervös och jag undrade ifall det berodde på okunskap kring att klippa lugg eller min bestämda personlighet som tog extra fart just idag. Lugg blev det och glad å nöjd e jag, dock lite ovan. Kollar mej hela tiden i första bästa spegel som råkar finnas i min väg för att se efter om detta me lugg verkligen e jag.

Hetaste samtalsämnet  på jobbet idag blev min lugg. Det slog nog alla tidigare rekord i år som semestrar (inför sommaren ett hett ämne, när man har semester och vad man skall göra) och sedan vädret på andra plats (allt om vädret vad det än är, "bra" som "dåligt".) Tror nog att det kommer att slå även kategorin "efter semestern" som innebär tjat om att semestrarna e slut för i år och vad alla gjort och ursäkter för om man bara varit hemma å slappat och orsaken till detta (för dem som inte vart utomlands eller liknande...).

Samtliga som reagerade på min nya frisyr, ja eller min lugg då för det e ju det enda jag ändrat allt annat e ju som vanligt, har skinit upp och kommit med trevliga kommentarer och förklarar hur snyggt det e med lugg på just mej. Man tackar och niger djupt! Kul att göra en liten förändring så här mitt i vardagen. Va lite crazy liksom.

Lovely - lugginnehavare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback