Lovely, den perfekta hemmafrun?

Igår och början av denna dag har jag agerat hemmafru. Ja, eller hemmafru i mitt eget hem utan äkta man alltså. Alla fönster e välputsade och skinande blanka. Man ser helt enkelt den yttre världen i ett nytt perspektiv. Träden och buskarna uatanför har fått en klarare ton och allt känns så, så....rent och fräscht. Det känns inte som att jag har fönster längre utan snarare speglar innanför förnsterkarmarna. Känner mej nästan iakttagen. Detta gav mej lite mera press att skaffa persienner så att grannarna inta behöver se allt som försigår i mitt vardagsrum. Inte för att det e mycket att se förrutan jag som bloggar vid mitt gamla skrivbord ärvt efter morfar eller mej städandes, eller mej drickandes vin me mina tjejpolare. Typ. 

Mitt andra husmoderliga projekt blev att plantera om mina stackars pelargonier på balkongen. De som i inköpsögonblicket va frodiga o härligt lovelyrosa blev med tiden både övervattande och trista o helt förstörda. Nu har de fått ny ekologisk jord och nyinköpta krukor från Konsum så de skall nog trivas mycket bättre i min ägo från och med nu. Tittade ut på dem idag det första jag gjorde efter att jag vaknat från min härliga prinsessömn och de såg faktiskt ut att har det bra på balkongen. Nu återstår hallen....Detta e projektet som helt enkelt måste bli kalrt innan denna semester e över. Jag har kommit så långt att jag städat undan allt, inhandlat färg etc så nu e det bara att sätta fart. Mitt mål e att bli klar innan imorgon kväll då Sally kommer över för en middag. Känns som ett realistiskt mål. Jag måste ha en deadline inom mycket snar framtid för mina olika projekt annars blir det inget av det hela. Sån e jag!

Lovely - för tillfället hemmafru till sej själv  

Kommentarer
Postat av: S

eller så har din grannar sett mig helt utslagen på din soffa!För det har dem nog./S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback