En riktig sommardag i Sthlm

Nu börjar min semester lida mot sitt slut och jag har en lätt analkande känsla av ångest för att gå tillbaka till jobbet. Men det e inte mycket att göra åt. En arbetsnarkoman som jag finner sej lätt till rätta igen efter en dag eller två. Och vips! så har jag glömt bort hur skönt det e me semester och vill inget hellre än att jobba. Eller....öhhhh....kanske inte. Typ.

Hela eftermiddagen avnjöts i goda vänners lag med ngra kalla bärsa i den till en början stekande solen. Plats: Mosebacke. Detta underbara och obligatoriska ställe så här års med sin fina utsikt mor vattnet o roliga blandning av folk. En salig blandning av människor i olika åldrar, färger, stilar och med olika yrken och bakgrunder trängs om vartannat på en något sånär stor yta men som frammåt tidig afton upplevs som minimal när alla skall beställa sina drycker i baren och samtidigt trängas i Bajamajakön och försöka komma över det bästa bordet med rätt antal stolar till. Vi va hela sju babes runt ett plastbord som första delen av kvällen befann sej i solen men sedan blev det bistert kallt vilket avläste sej lätt i min yviga ståpäls på armar och ben. Eller ja alla fall på armarna då benen för
tillfället e alldeles nyrakade. Några bärsa senare vandrade var o en hem till sitt och här sitter jag nu lite slirig o skriver o e mycket nöjd me denna dag.

Lovely - diggar gött sällskap

PS: Jag vill gratta kära Pling ännu en gång till hennes nya jobb!! Grattis gumman, för det e du värd. DS:

Kommentarer
Postat av: Helena

Halllllojsan lovvan..
Härligt o se att du lever livet.
Vad har plingeling fått för jobb...
du vet nyfiken som jag är..
kjamis

2007-07-05 @ 23:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback