En dag full av verklighet

Så nu sitter jag här efter en alldeles vanlig arbetsdag och skriver en liten rad eller två. Jag har nu berättat för alla på jobbet om min semester. Om vad jag gjort och vad jag inte gjort. Om varför jag inte e brun (det blev tre dagars solande i parken pga dåligt väder). Om varför jag inte vart på en utlandsresa (jag har redan varit på två i år och jag e inte miljonär så det blev inget denna gång). Om varför jag "bara" var borta i nästan tre veckor (jag tycker om att sprida ut min semester så att man har ngt att se fram emot). Om varför mestadels befunnit mej i Sthlm (för att jag kände för det o behövde slappa mycket i min egen stad). 

Allt var sej likt och jag som trodde att ngt skulle va annorlunda hade helt fel. Så kan det va. Fick ont i vaderna eftersom jag inte stått o gått så mycket under en intensiv tidsperiod, typ flera timmar, på min semester. Och nu e jag tillbaka i butiksvärlden så det e bara att vänja sej vid ömma ben. Det va mycket trevligt att återse alla kära arbetskamrater och jag fick en känsla av att det va ömsesidigt. Efter en nyttig middag bestående av grönsaker,  rökt lax o stekt hallumi och ett  avsnitt av Lyxfällan till dessert så känner jag mej redo för min säng och en stunds Camilla Läckberg-läsning. Måste ju hänga me i svängarna på Pockettoppen och har därför köpt hennes debutdeckare och hoppas att den håller vad den utlovar nämligen : spänning.

Lovely - en läsarprinsessa 

Kommentarer
Postat av: Tommy

Det är tur att jag har dig som läser mina inlägg. Nu har jag ju påstått att jag inte skriver för nån annan än mig själv, men det är ju kul att få någon form av erkännande. :)
Kanske dags att jag kommer och hälsar på i sthlm snart? Ledig v. 30, bortsett från lite målning här hemma ...
/t


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback