Besök av Thin

Har haft Bonnebrobesök minsann. Hela två dygn med en entusiastisk Thin och fulla av ideér och inspiration som jag alltid får me på köpet när jag umgås med henne. Vi började med ett trevligt besök på mitt kära Café Tabac i Gamla Stan som jag brukar hänga ut på med disverse vänner. Detta aställe påminner mej mycket om Paris då både inredning och atmosfär e densamma. På deras lilla uteservering på trottoaren trängs ngra bord med stolar i rotting precis som i kärlekens stad. Man sitter på rad och umgås alltså sida vid sida istället för i sluten grupp kring ett bord som på de flesta andra ställen i detta land. Detta ger en känsla av gemenskap och öppenhet inför cafégrannen. Dessutom får man automatiskt en helt annan överblick gällande kringliggande area såsom gatulivet och människorna runt omkring. Det blev som vanligt en delikat veggietoast och ett glas vitt. Mycket god föda och mycket gott sällskap. 

Resten av kvällen tillbringades hemma i min lght och Feng shui stod på dagordningen. Thin e mer eller mindre expert på detta område så hon satte genast igång att konsultera mitt hem och även mej själv. Bombarderad av frågor och flera timmar av ommöblering senare var vi mycket nöjda med resultatet och jag kunde känna det rätta energiflödet i min lya. Upptäkten av att möblerna fått sin rätta plats och att tex soffan kändes mycket större o inbjudande  gjorde mej upprymd och på gott humör då vi stupade i säng alldeles för sent.

Lovely - som en ny människa i sin egna bostad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback