Valentines Day

Nu e det 30 minuter kvar av denna årets mest romantiska dag. Jag hade skrivit en hel text men som tyvärr försvann alldeles nyss så nu får jag helt enkelt börja om igen...Men de e ingen idé att slösa energi på att vara sur på min blogg för texten försvann för den kommer ju inte återuppstå för det. I morgon e jag ledig, nej hela två dagars ledighet har jag framför mej och det e helt enkelt underbart. Jag skall börja me att sova ut och sedan blir det ett yogapass. Mmmm så skönt och välgörande för kropp och själ.

Alla hjärtans dag då. Ja, tydligen behöver vi i västvärlden en speciell dag för romantik och extra omsorg för våra medmänniskor. Detta kan ses på olika sätt där 1. Det e sorgligt och det handlar bara om köphysteri och stress likt julhandeln och det blir bara mer och mer för varje år. Eller 2. Det e en dag i mitten av februari då Valentine har namnsdag och man kan passa på att skänka en tanke till någon, ge en present eller bara vara lite extra trevlig och hjälpsam till någon du håller av. Varför då inte se det från den positiva och sistnämnda vinkeln? Det gör jag i alla fall och tänker fortsätta göra för inom mej bor en romantiker som tycker om att få små presenter eller blommor eller sms från någon extra trevlig person. Tycker man att det e stressande att uppvakat i någon form på just denna dag så kan man ju göra det närhelst om året.det går också för sej. Jag tycker nämligen inte att man skall schemalägga romantiken utan den skall dyka upp när man minst anar det, till vardag eller helg spelar ingen roll. Bara att det händer och får ta lite plats ibland. Chokladaskar,söta gosedjur och blommor i all ära...romantik kan visas och upplevas på olika sätt. Det mest romantiska e oftast det mest personliga tycker jag. Att kunna komma med egna ideér hur romantiken skall visas tex en överraskningsmiddag kan slå högt.Hur som helst måste det ske me vilje och inte vara något påtvingat, då tappar det sitt syfte. Då slutar det precis som med julklappshetsen : sura miner och sista-minuten-presenter-bara-för-att-det -ska-va-så. 

Nej jag tycker vi ska tänka till och vara extra gulliga mot varandra varje dag året om och inte bara den 14:e februari. Det blir så mycket lättare att leva då. I detta kalla och mörka land kan det ju som bekant vara svårt att hålla humöret uppe i flera månader och njuta av stunden när det vi helst vill e att det åter skall bli vår och sommar igen. Då kommer alla fram från sina gömslen igen så fort uteserveringarna spikats upp.
Tills dess fårvi hålla tillgodo me vinterns charm vilket inte e fy skam. En promenad en kall vinterdag när solen skiner överträffar mycket. Nu e det snart den 15:e februari oc jag lovar att jag skall va lika trevlig mot alla jag möter då som jag varit idag.

Lovely  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback