Tur i oturen

Idag va jag så trött efter jobbet men tvingade iväg mej själv till gymmet ändå. Skulle gå på en yogaklass o tänkte att det passar ju bra efter e hektisk dag på jobbet. Tar en biljett och går in i salen me alla andra o breder ut min matta o lägger mej ner för att andas lugnt. Det går ett par minuter, alla stirrar rakt fram koncetrerade. Det går en stund till, alla börjar skruva på sej och tita på varandra. Vad händer? Jag funderade på om vi just i denna grupp va ofrivilligt utsatta för ett psykologiskt experiment likt det jag hörde talas om under min tid på samhällsvetenskapliga fakulteten på universitetet då jag pluggade psykologi. Att man testat en grupp människor i en klass när de satt o väntade på att lektionen skulle börja o ingen lärare dök upp, vad som hände och vem som till slut reagerade o gjorde något åt saken genom att gå o fråga på expeditionen. Jag funderade om jag just då utsattes för denna typ av experiment. Detta hände efter 10minuter: en tjej gick till receptionen o hörde sej för vad som hänt och efter ett tag fick vi ha en helt annan klass me en instruktör som råkade vara i gymmet och själv träna när detta inträffade. Så hon fick hoppa in lite spontant och köra ett corepass istället eftersom denna instruktör kände inte till yoga tillräckligt för att hålla en klass i det. Till min förtjusning va detta jättekul och gjorde mej ingenting. Kontentan e alltså att man kan ha tur i oturen: jag missade min kära yoga men fick upptäcka ngt nytt istället som visade sej va mycket kul och effektiv träning så jag skall träna core igen. Nu kommer jag få en vältränad mage och en stark rygg till sommaren. Yippie!! Ps: Vi fick aldrig reda på varför tränaren aldrig dök upp men tydligen hade det blivit ngt missförstånd. Om vi va utsatta för ett experiment eller ej förtäljde inte historien. Ds.

Lovely - oturstjej ibland 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback