Pilates i mitt hjärta

Idag har jag mått underbart bra och riktigt strålade in på jobbet med en gloria runt mitt huvud.Först blev det en morgonfika me min kära vän M på ett inte alltför roligt cafè men vart går man en måndagmorgon?Verkligen skönt att börja dagen me en fika i goda vänners lag för att sedan vandra vidare till arbetet.M ,jag hoppas verkligen att den nya toppen du köpte passar bra och att du har den på din första dag på ditt nya jobb.M fick reda på idag att hon och hennes man fått dagisplats till sin lille gullige son.De har väntat så länge nu och M jag förstår att du vill börja jobba och inte bara vara mamma hela dagarna.Så grattis till M och hennes familj!Ser redan fram emot er bröllopsfest i sommar,det ska bli så skoj.

Varför jag e så harmonisk och icke stressad idag måste helt enkelt bero på mitt Pilates pass jag gick på igår.Men aj vilken träningsvärk jag har idag....ajajajaj!hela kroppen värker och känns som ett enda gigantiskt blåmärke.Jag spridde min enegi vidare så att Emmis också blev glad vilket kändes toppen.Hon kom me förslaget att resa till Tunisien i sommar en vecka eller två.Har ju aldrig vart där och det kan nog va intressant så varför inte?Vi e nu båda eld och lågor och skall kolla upp saken.Varför det blir just Tunisien beror på att Emmis väninna e reseledare och skall va just i detta land i sommar så vi tänkte åka o våldgästa henne lite...Jag känner dock inte denna tjej men vi heter samma sak och e nära på låtsastvillingar så det låter som att det skulle funka.

Har inte kommit på ngra nya mål för veckan förrutom att jag skall ägna mej åt att hänga ut på gymmet och förhoppningsvis också komma ut på ett par rundor powerwalks men nu har det ju börjat snöa så frågan e om det e riskfritt eller ej.Brukar ju mest halka fram och göra en och annan vurpa à la Långben så kanske får avstå helt enkelt.Hur skulle det se ut att komma gipsad till jobbet?Inte mycket gjort då och sitta hemma och trycka och va sjukskriven skulle göra mej galen.Så om jag inte kommer ut på nån powerwalk denna vecka så vet ni alla att det beror på vädret och inte av lathet....Jag lovar!

Varför kommer det in så mycket snygga kläder just nu när jag redan shoppat min ranson för denna månad?Behöver verkligen datera upp min garderob och fylla den me diverse nya inköp både vad gäller skor,väskor och toppar.Hmm  ...kanske skall satsa på en trisslott?Men man får ju inte mycket för mellan 25-50 spänn ,för detta e ju vad jag brukar kamma hem på Triss.

Örten me sambo: jag hoppas verkligen att ni har det bra i Dominikanska!jag e inte ett dugg avundsjuk....Va ju nyss i Barcelona men det e värst va fort man glömmer.Nu vill jag resa igen!Hoppas Emmis fixar till detta me Tunisien.

Nu e det dags för en kopp nyttigt rött kvällsthe

Natti natti

Lovely

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback