Måndag morgon

Här sitter jag framför min kära dator som e min överlägset bästa pryl och ägodel av allt i mitt hem. Helena, jag va inne på din blogg nyss och skrev en kommentar. Jag tycker att du skall satsa på att skriva dikter ,känns som att du har talang för det. Visst e det kul me blogging?Tänkte väl det att du skulle gilla att skriva. Bra idé eller hur?

I dag, snart om cirkus en timme så ska vi kosmetikare på jobbet ha kurs. Ska bli så kul! Nästa vecka e det också kurs, för ett specifikt make-up märke. Alltid roligt att uppdatera sej lite. Känner att jag e inne i en fas då jag e i behov av/behöver extra mycket kunskap annars blir jag så uttråkad.

Såg en mysko dramafilm igår på femman som var riktigt otäck om människor i en sekt som sysslade me månggifte och alla unga flickor var tvungna att gifta sej me äldre män och producera så många barn som möjligt. Så vidrigt! Ok, det va en film men det va läskigt för detta händer fortfarande i verkligheten trors att det e år 2007. Att tiden går verkar ju inte spela någon roll då somliga envisas me att vara bakåtsträvare och leva på medeltiden. Det va en typisk dramafilm för femman, de verkar bara köpa in filmer i en viss genre och alltid med en o annan avdankad b-skådis som varit instängd i någon långkörande tv-serie innan. Jag tar ett strålande exempel: Tori Spelling.....Jag säger bara: muuuuuuuuuuuu! Jempa om du läser detta så förstår jag att du just i denna sekund garvar högt. Du förstår va jag menar me detta. När ska du skriva i din blogg förresten? Jag e mycket nyfiken på er resas gång. Pussa din söte lille son från mej e du snäll. 

Kanske har kanal fem tänkt till ordentligt och visar dessa gripande halvdåliga dramafilmer på söndagvällar för de fattar att det e då folk vill ha något lättsmält för att de e trötta/bakis/har söndagsångest och vill se någon annan må sämre. Bra där femman! Ni har lyckats. Längtar redan till nästa söndag då jag skall slappa. Nu ska jag svepa min första o enda kaffe för dagen.

Lovely - på kurs me Kurt 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback