Lite smått o gott

I helgen gjorde jag några riktiga shoppingfynd. Gick en spontan sväng i city efter jobbet i fredags för att spana in alla nya vårskor som börjar komma in nu. Tyvärr fanns ingenting snyggt på de första fyra butikerna och mitt humör blev allt sämre. Tycker inte alls om att springa i butiker när det e löningshelg,det bär mej emot att trängas me folk, turister, barnfamiljer och alla andra som skall ut samtidigt. På mitt sista stopp fanns de : leopardmönstrade balerina. Precis vad jag ville ha och hade planerat att köpa och i min storlek också! Som hittat helt enkelt! Så jag kom hem med dessa vilka låg i en ursöt liten leopardmönstrad tygpåse. Råkade köpa änne en trench och lite annat smått o gott. Började prova eftersom jag inte gärna använder butikernas provrum om jag inte absolut måste. Jag kan säga att hälften av plaggen måste tillbaka genast på måndag. De va inte alls som jag föreställt mej. Men trenchen o skorna blir så klart kvar i väntan på vårens ankomst. Skorna kan jag däremot använda på jobbet.

I går (lördag) va jag och käkade frukost me mina föräldrar och deras vänner på Clarion. De hade vart på en konsert på fredagen och nu skulle de ut på lite shopping o jag hängde på. Blev en heldag med god frukoststart och sedan plöjning genom söders butiker. De vi hann med vill säga eftersom det tog lite tid med en så stor grupp. Nu har jag gjort ett första besök i en Gudrun Sjödén butik och förmodligen det sista för dessa tantiga, gigantiska och hippieinspirerade kläder tilltalar inte mej men de e ju också skapade för en lite äldre generation. Men damerna va glada och jag satt snällt på en soffa och väntade likt en man som väntar på att dess fru skall shoppa klart, typ. Jag gjorde dock ett superfynd: hittade ett par riktigt schyssta jeans i Brunogallerian som satt perfekt. Dessutom hade de kostat 780 spänn men va nu nedsatta till halva priset. Snygg blå tvätt perfekt till våren och de satt där de skulle. Sexiga stuprör! E mycket nöjd med dem och hade dem hela kvällen hemma fast jag Emmis och jag bara skulle äta middag o mysa framför TV:n så envisades jag me att ha dem på mej tillsammans me balerina. Jag e verkligen som ett barn när det kommer till nyinköpta kläder/skor/väskor/accessoarer. Vill använda på en gång, ibland direkt i butiken! Imorrn ska jag lämna tillbaka det som inte passade o köpa ngt nytt kul istället. Fantastiskt va kul de e me shopping och speciellt när man hittat exakt det som man e ute efter så klart! Lördagkvällen blev en mysig tillställning för Emmis och mej. Vi va sega efter fredagens utgång och tog det bra lugnt hemma hos mej uppkrupna i soffan me an massa gott och alla kuddar. Jag lagade mat till henne, en härligt smarrig veggie gratäng som Emmis gillade mycket och jag fick beröm för min kokkonst. Såg halvhjärtat på en komedi me Adam Sandler men det blev mest skratt och flams så magen vek sej för vi va så trötta.Ingen hade nog gissat att vi båda passerat 30-strecket....men ibland får man va barnslig.Minsann!


Lovely - den skrattande tjejen  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback