Kyla

Idag har det varit bitande kallt och inte kul alls. Jag hade planerat att träna yoga men tyvärr blev det inte så för det enda jag ville efter jobbet va att ta mej snabbt hem till min kära lght, byta om till bekväma kläder (av med kjolen och den lättskrynklade toppen som inte klarar av mys i soffan) och koka en kopp rött te. Just idag tar jag tillbaka lite av det jag skrev om den mysiga vintern....nu e det INTE mysigt längre anser jag.

Våren får gärna infinna sej snart så man kan hänga in vinterjackorna i förrådet och ta fram den nya trenchen från garderoben som hänger där och väntar med prislappen kvar på och en fin ny partyväska dinglandes runt galgen. Dessa två hoppas jag kommer fram innan april. Men som min mamma säger varje år "Det kan faktiskt snöa på första maj, de gjorde de det 1976..." SUCK! Vilken optimism....Visst det e ju bra att inte ta ut något i förskott men kan man inte få hoppas alla fall att snön snart smälter bort så att man kan få bar backe att cykla på och en sol att värma sej i. Va?
Jag vill ha uteservering, balerinaskor och trenchen. Allt samlat som ett vårpaket. Och kanske en weekendresa också. En vårweekend till någon stad i Europa. Vill till Prag och vill till Amsterdam. Käre O, du kanske vill hänga på? Vi ses på Arlanda sista helgen i maj. Blir bra eller hur? Och O, det e minsann inget fel på området där jag bor, här e lugnt och tryggt enbart några lätträknade fyllon som inte gör mer än trampar på en myra. De hänger vid uppgången vid tunnelbanan annars e det ett  galant och bra och uppstyrt område där jag köpt min underbara våning. Måste bara skaffa persienner så grannarna slipper se allt jag gör.Fast det kanske inte e så intressant me tanke på vad som pågår i mitt vardagsrum e en tjej som sitter vid datorn o bloggar i myskläder. Kanske ska dra hooden över huvudet så att jag ser lite skum ut, då kanske de får något att undra över.

Lovely - med hood

Kommentarer
Postat av: Ola

"Vill till Prag och vill till Amsterdam.Käre O, du kanske vill hänga på? Vi ses på Arlanda sista helgen i maj." - Men det låter ju helt perfekt! Har redan varit Amsterdam men inte i Prag. Klart vi möter våren i Prag! Romantiskt värre! Kära Linda! Vad mysigt det låter när du skriver käre O...och lite gammeldags...

"...Och O, det e minsann inget fel på området där jag bor..." -Om du bjuder hem mig nån gång lovar jag att se på området utan förutfattade meningar...känner ju inte alls till det...ok?

Kram Ola

2007-02-23 @ 21:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback