Hälsopakten

Sitter nu me dagens första kaffe i ett stort latteglas. Jag har sovit nära på 10 timmar i natt och e mycket utsövd och nöjd med detta. Underbara lediga dag! Ska göra vad som faller mej in utan stress. Ett yogapass och en middag e inbokad men det e inte så mycket för mej på en ledig dag. Jag har börjat tänka extra mycket på min hälsa. Behöver verkligen få bort denna konstanta trötthet. Visst det e vinter och man e allmänt glåmig och inte helt på g varje dag men jag vill inte var trött hela tiden. Kan ha att göra me mitt tempo också,e ju i farten mest för jämnan.

Jag och K har ingått en hälsopakt! Vi ska peppa varandra till ett hälsosammare och piggare liv. Och det går rikigt bra, lättare när man e två och eftersom vi umgås på jobbet nästan dagligen så kan vi uppdatrea oss hur var och en följt reglerna. För regler finns och dem bygger vi upp succesivt, det tillkommer ett par då och då. Vi har en oskriven lista, som bör skrivas ner snart eftersom den snart innehåller för mycket att komma ihåg i huvudet hela tiden, som vi bestämt muntligt och lyder: inget kaffe efter kl 12.00 varje dag oavsett veckodag, inget godis (Lovely har undantag för lite choklad då och då ), ingen saft (K har undantag för mycket utspädd Funlight som hon e medveten om e rena giftet för kroppen men hon bara måste ha det i svag dos varje kväll), ingen läsk, inget tuggummi (svårt för mej ja e beroende och äter dessutom mycket vitlök men det e bara att sluta...) eftersom det förstör magen, dessutom ska vi träna vid 4 tillfällen per vecka och då gäller ett pass på gymmet (klass/styrketräning) en timme eller promenad en timme som alternativ. Vilka alternativ man väljer e valfritt huvudsaken är att det blir 4 tillfällen i veckan. Så för mej denna vecka blir det tre klasser och en promenad. 

Vi e riktigt taggade båda två och det e perfekt att vi kan peppa varandra och förhöra oss över vad den andre gjort/inte gjort gällande reglerna. Nu försöker vi värva medlemmar till vår hälsopakt bland våra närmsta på jobbet. Det går väl si så sär. P verkar intresserad och hon kommer nog att hänga på och det vill vi verkligen att hon ska. C däremot e mycket skeptisk och muttrar bara "Va, men gud så tråkiga ni är och missar en massa gott!". Nåväl C , du kommer nog hänga på så småningom. För tråkiga e vi inte , det vi gör e helt enkelt att tänka mer hälsosamt i liten skala men som kan göra stora underverk för energi och mage. Emmis ,du vill säkert join the group! Det e jag säker på. Vi började med dessa regler och sedan blir det en utökning allt eftersom. Men det får inte bli för många "förbud" att hålla reda på i början för går vi ut för hårt blir det ingenting i slutändan. Nej, ett steg i taget. Nu ska jag dricka upp min kaffe och ta hälla upp en ny för sedan e det många timmar kvar till nästa....

Lovely - hälsotjejen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback