Fantastiska drycker

Jag konsumerar en del kaffe och te. Men tro nu inte att jag på något sätt rubbat på reglerna i Hälsopaktens föreskrifter. Nej då inte alls. Jag dricker kaffe fram till deadline kl 12.00 oavsett veckodag vilket funkar mycket bra. Jag håller mej ifrån kaffemaskinen på jobbet också eftersom min stackars känsliga mage inte tål mjölkpulvret i denna läskiga maskin som varje vecka måste rensas eftersom den kalkar igen. Jag hade på förslag att vi skulle införskaffa ett par stycken kokplattor och kaffekannor så att den köksansvarige kunde brygga kaffe. Men icke!Detta förslag blev nedröstat innan det knappt hunnit bli ett förslag ens. Därför får samtliga anställda på min arbetsplats dricka läskigt äckligt kaffe var dag förrutom dem som bojkottar och masar sej upp för alla trappor och köper kaffe någonstans på stan istället = dyrt.

Jag dricker ju som sagt bara kaffe på morgonen för att det ger en kick och för att det e så pass gott att jag inte kan vara utan denna dryck helt å hållet. Övrig vaken tid på dygnet dricker jag te istället och då gäller : vitt,rött och grönt i valfri mängd. Inget svart te alltså för det innehåller en massa tein som fungerar på samma sätt som kaffets koffein. Jag gillar att drick ate på kvällen när jag vravar ner efter dagen som varit. En stor te i ett latteglas och en massa tända ljus i lghten. Mysfaktorn e hög! 

Lovely - tedrickerskan 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback