En lovely lördagkväll

Det e kallt och mörkt ute ,det e lördagkväll.Här inne i min lägenhet e det varmt och skönt med många tända ljus och jag njuter i stora drag av att befinna mej på rätt sidan väggen.Varför ränna mellan barer eller stå huttrande i en kö när man kan ta det lugnt en vanlig lördagkväll i kallaste februari i sin egen soffa .Allt vad som behövs e en laptop för connection med den yttre välden.Jag kan göra i princip allt här innifrån: prata genom min telefon,konvercera via nätet,se visuella upplevelser genom TV:n. Bangar dock på en fest som K frågade om jag ville hänga me på.Kände mej för en kort stund som väldens tråkigaste tjej men när jag väl kommit hem från jobbet och bytt om till mysiskläder så var valet klockrent: 1. Jag tar mej inte ut i kylan 2. Jag har ingen energi för fest ikväll och 3. Jag kommer att vara stolt över mej själv och min beslutsamhet i morgonbitti då jag vaknar tidigt och utvilad till en ny härlig dag.

I morgon skall jag vårstäda min lägenhet och fundera ut något viktigt som bör hända nästa vecka. Sedan blir det en långpromenad och det grymma pilatespasset på eftermiddagen.Skall träna tillsammans me Li och jag hoppas att hon även e sugen på en långpromenad en timme innan passet börjar. En kommande dag full av upplyftande aktivitet i nyttighetens tecken.Minsann!

Jag vill ge K en varm kram för att du e en sån rolig arbetskamrat och tack för gårdagen och vår lilla spontana utgång.Det va perfekt en fredagkväll efter jobbet. Detta får vi göra om snart igen. Jag hoppas verkligen du har roligt på festen ikväll och dansar riktigt mycket. Du måste ju förfesta lite inför din karibiska semester som stundar alldeles snart.Kram på dej!

Och detta va allt för ikväll

natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback