En ledig fredag

Jaha,ledig en fredag. Vad hittar man på då? Jag e ju inne på den sunda linjen nu och försöker hålla mej ifrån att jobba extra och håller mej till enbart heltid. Det kan ju tyckas märkligt av en del och jag har full förståelse för detta. Jag menar de flesta människor uppskattar ju sin lediga tid och vill hellre vara just ledig än att gå till jobbet. I mitt fall förhåller det sej något annorlunda. Jag uppskattar verkligen min fritid men samtidigt e jag en arbetsnarkoman och tycker helt enkelt att det e jättetrevligt och kul att jobba. Därför passar yoga o pilates mej utmärkt eftersom jag då får sinnesron,lugnet och avkopplingen som jag så väl behöver.

I höstas jobbade jag extra var och varannan vecka men nu e vi inne i ett betydligt lugnare tempo på jobbet så det behövs inte lika mycket extratimmar och därför kan jag helt enkelt inte jobba extra även om jag skulle vilja. Så nu passar jag på att gå ner i varv efter hösten rushiga tempo och det känns riktigt bra. Pengar e inte allt men visst va det extra trevligt att öppna lönekuvertet i höstas, nu blir det skillnad. 

I går fick jag reda på av Emmis att en av våra duktiga chefer Å skall lämna oss för en annan arbetsplats. Det kommer att bli trist att inte höra hennes härliga skratt i lunchrummet och allt annat som hon gör så bra. Jag önskar henne lycka till på det nya stället där hon helt klart kommer att bli en uppskattad chef. Nu undar alla vem hennes efterträdare blir. Det kommer bli svårt att hitta en riktigt bra ersättare för Å. Ska ringa jobbet och ge henne en kram genom telefonen. 

Just nu e jag så sugen på att resa iväg någonstans. Nästa inplanerade resa e nästa månad med destination : Bonnebro. Alltså bara 2 timmar me tåg härifrån och det e fortfarande samma land och inget nytt heller. Bara en älskad/hatad hemstad. Jag ska fira min födelsedag i efterskott tillsammans med familj och släkt. Detta blir tredje gången jag firar min födelsedag. Först var det ju på självaste dagen med Tess o co i Barcelona och andra gången blev det en jättetrevlig tjejmiddag på AG:s med utgång och allt. En kväll att minnas länge. Och nu tredje gången e det dags för familjen och släkten att fira mej i metropolen Bonnebro två månader senare. Bättre sent än aldrig och så här blir det lätt när man e medlem av en storfamilj bestående av väldigt upptagna föräldrar och syskon inkluderat mej själv. Jag ser fram emot att träffa alla men inte att åka till Bonnebro. Dock blir det enklast att ses där eftersom jag e den enda som bor här i Sthlm. Den utflygne familjemedlemmen. Men visst e det skönt att få lite miljöombyte, det piggar alltid upp. Och den sköna känslan när tåget rullar in på Stockholms central e värd resan. Borta bra men hemma bäst!

Lovely - den utflygne  

Kommentarer
Postat av: Helena

Hoppas allt e bra m dig
Jag skuttar in på datan flera gånger varje dag
för att se om du skrivit ngt.
glömmer att du e på jobbet.
Vore nice o samla ngra tjejer o gå ut o käka
Kan du inte prata m Alex Josse Katri.. mfl
Skulle tycka det vore trevligt o träffa er
utanför jobbet
Kramen

2007-02-17 @ 17:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback