Choklad+acne=SANT

Har tagit på min hood. Blickar upp mot grannen men ingen blickar tillbaka. Sitter mycket rak i rygg i soffan och skriver på min laptop som jag har placerad framför mej på kistan som tjänar som vardagsrumsbord. Jag sitter som man skall helt ergonomiskt riktigt som jag lärt mej på en hälsodag på jobbet. Man skall tänka som att en tråd sitter fast i ens huvud och att tråden dras upp mot taket så att rygg o nacke befinner  sej i en rak linje. Huvudet måste upp också annars frestar det på i nacken och det kan leda till huvudvärk. Om man sitter med huvudet framåtböjt öker dess vikt upp till hela 12 kilo! Så inte undra på att man får ont då. Ska verkligen tänka på detta med ergonomin.

I går åt jag en hel chokladkaka.....Ja,ni läste rätt en HEL chokladkaka, Marabou 100 gram....Jag delade upp den på tre tillfällen under dagen för at tinte få så dåligt samvete och en av mina chefer Maria fick två rutor också så faktum e att jag inte åt hela alldeles själv. Dock nästan själv. Detta har jag fått betala igen idag då hela fem finnar dök upp i mitt ansikte som innan va helt acnefritt för en gångs skull. Nu till saken : jag har hudproblem i omgångar men ingen vet om det för ingen ser mej osminkad. Oftast e de inget problem för mej men ibland har jag utslag vilket inte e så kul men tanke på att jag e en vuxen männsika som inte skall likt en tonnåring drabbas av detta. Det ska helt enkelt va ett förlänge sedan övergående problem. Jag behöver ingen forskning, jag har helt enkelt gjort en icke förberedd studie på mej själv utan att ha tänkt tanken på att det skulle va ett experiment. Jag använde mej själv som försökskanin utan att vara medveten om detta. Och nu kan jag lägga fram mina bevis: choklad+acne=sant. tyvärr alla chokladälskare me acneproblem där ute : det e bevisat att choklad ger acne. Så nu K och alla ni andra kan jag härmed säga att jag nu e helt godisfri efter denna attack mot min hy. Jag va ju godisfri innan men me undantagf ör choklad men nu ni e det andra regler för mej.Nu e jag totalt godisfri inklusive chokladen för jag vill inte uppleva detta igen. 

Varför åt jag denna choklad? Jo jag fick ett mycket starkt sug efter just choklad och dessutom va jag lite låg igår och tyckte synd om mej själv utan anledning. Jag har ju liksom inget att klaga på så därför borde jag heller inte va låg men det va just detta jag va. Finns alltid de som har det mycket sämre. Så klart. Därför tänker jag heller inte klaga. Chokladen hjälpte för stunden och mitt humör kändes på uppgående men frågan e om det va värt det me tanke på acneattacken? Måste dock säga att jag vart mycket duktig me reglerna i övrigt. Min godisskål har bytt innehåll från plockgodis till cashewnötter som jag för övrigt precis ätit upp så skålen gapar tom. Jag skulle vilja ha ngt gott att tugga på men vad? Godis eller tuggummi kan jag inte gå o köpa. Jag får va utan ,svårare än så e det ej.

Lovely - fd godisätare 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback