Barcelona

183131-1


Jag vill tacka Tess för alla bilderna från vår Barcelonaresa som hon så snällt skickade idag.Jag har ju vart på henne och tjatat en tid om att jag vill ha dem och så idag så fanns de på min mail.TACK!!Nu sitter jag här och spanar på bilderna och drömmer mej bort och tillbaka till denna härliga och livliga stad som jag tycker så mycket om.har vart där 2 gånger nu och fler kommer det att bli.Måste först ta mej en sväng förbi Geneve och hälsa på A men det blir nog framåt vår/sommar.

Vi hade en underbar resa Tess och jag. Det blev hela skalan från kultur till shopping och fest,precis vad en givande semester skall innehålla. Det enda som fattades va havsbad och en härlig bränna men vad kan man egentligen begära i mitten av januari?Faktum e att några galningar faktiskt badade i havet när vi gick förbi.Kan det ha varit svenskar månne?Antar att det va ett gäng nordiska vikingar och inga fega spanjorer med tanke på att de e mer vana vid riktig sommarhetta och antagligen sparar sej till dess.Nää,måste helt enkelt vart turister.

Vi bodde i en enorm vindsvåning mitt i El Bron som e en mysig och pittoresk del av centrala Barcelona som kan liknas vid Gamla stan här i Sthlm men något mera slitet vilket absolut inte drar ner på charmen, snarare tvärtom. Där hade vi det bra i dagarna fem med S som vår private host/guide/beskyddare som tog hand om oss och arrangerade middagar och utgångar.Helt fantastiskt!Som det alltid e när jag och Tess ger oss ut i världen. Jag hoppas verkligen att vi kan åka till Kroatien i sommar och bo hos Fröken S.Vore helt suveränt! Jag skulle kunna sammanfatta denna resa med några få nyckelord: skratt,god mat ,äventyr och cava. Vi åt som hästar,promenerade runt som tokar och njöt som få. Jag får väl medge att jag stod för sovandet eftersom där skiljer det mycket mellan mej och Tess :jag måste sova mina 8 timmar medan Tess alltid verkar så pigg.Vad e ditt knep gumman?Nej ,vi e helt enkelt olika och eftersom det va jag som fyllde tant så får jag väl skylla på det.Jag tycker dock att när det kommer till detta me ålder så e det året som räknas.Eller hur?Annars skulle det ju va orättvist för alla fast på olika sätt.

Det råkade va Barcelona fashionweek just under vår vistelse vilket vi till en början va helt ovetandes om men fort fick reda på av S som fixade in oss på de rätta klubbarna för veckan på ett mycket galant sätt.En sån fest!Så kul vi hade.Och nu sitter man här i mörkret och kylan och ugglar....Jag diggar Barcelona mycket just för allt liv o rörelse,alla människor på gatorna.Jag tänkte helt enkelt inte på at det va vinter eftersom alla va ute o rörde på sej i stort sätt när som helst.Alltså inte som här i Svedala där folket gömmer sej i sina krypin för att sedan sticka ut näsan i maj ungefär.

En sak jag funderar över e hur spanjorerna klarar av att va uppe så sent om nätterna för att sedan pigga o glada skutta till jobbet tidigt nästa dag?Själv har jag ju bott i Spanien ett år men frågan kvarstår som sagt.För själv anammade jag inte deras tider till punkt och pricka utan jag försvenskade dem lite så jag åt middag tidigare och gick o la mej tidigare o hoppade över att sitta uppe och spela gitarr och sjunga en vanlig vardagsnatt.Hur som helst så e det ganska charmigt att leva på natten men jag skulle inte palla att göra detta året om.På helgerna - fine -men till vardags -not.....Nu kände jag mej som en riktigt tråkig svenne.jag tror nog att ni fattar vad jag menar.

Hasta luego! 

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej Linda,

Kul att du skaffat blogg! Du maste verkligen komma till Geneve o hälsa pa snart, ser fram emot ditt besök =)
Kramar Annika

2007-02-10 @ 21:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback