Amma på Ljunggrens

I går kväll (fredag alltså) va Emmis, Pling och jag på Ljunggrens på en afterwork. Mycket trevlig kväll på ett mycket bra ställe vimlandes av folk,mestadels söderklientel. Först fick vi inget bord eler knappt ståplats heller för den delen så vi huttrade vidare nergör Götgatan till Eken men där kunde vi bara inte stanna. En massa befann sej därinne, alltså en skara mäniskor 30+ som alla såg likadana ut ,lika tråkiga. Man kunde liksom inte urskilja några personer från denna massa och dessuton fanns inga bord här heller så vi fick ingen härlig känsla av att här ville vi stanna för ett glas vin så det blev till att gåspringa tillbaka samma väg vi kommit. För hellre lägger jag mina pengar på ett ställe där man kan njuta av musik och folket runtomkring och dessutom stå hela kvällen än att ta ett bord och inte kunna njuta av atmosfären. Men ett plus till utsikten från Eken över söder och Gamla stan. Den e lovely! Vi fick alla fall bästa ståplats i baren och Emmis fick t o m en stol så hon kunde vila sina trötta ben ett tag.

Jag såg mej omkring för att se om jag möjligtvis kände någon på stället och det gjorde jag inte men min blick fastnade på en kvinna och hennes typ 6 månader gamla bäbis. Hmm....Varför går man ut en fredagkväll till en bar med en liten bebbe? Kanske inte den bästa miljön för ett litet barn med hög musik och halvfulla människor som osar sprit. Hon var där med två väninnor och detta sällskap hade inte heller fått något bord så de satt på kuddar i trappan. Jag sa till Emmis och Pling att nu fattas det bara att hon börjar amma också. Och vet ni vad som hände? Jo, några minuter senare halade kvinnan fram sitt ena bröst och började amma barnet! Men detta e ju helt sjukt. Ja, jag vet att barnet behöver mat och att man inte kan bestämma när den skall äta men varför går man överhuvudtaget ut en fredagkväll och sätter sej på en bar när man har ett så liet barn? Jag fattar ingenting. Vad e det för fel att bjuda hem sina vänner till sej och bjuda på en flaska vin istället och vänta me att gå ut tills barnet e gammalt nog att ha en barnvakt? Jovisst, det e ju på söder och söder i alla ära men det finns väl gränser även för flummighet/bohemska vanor....Nej tydligen inte. Jag tycker alla fall inte att det e ok att göra så men som alltid e det ju upp till var och en hur man väljer att bete sej. Dock har jag nu tack vare denna mamma kommit på idén att börja designa amningsfiltar som chiqa mammor säkert vill köpa. Skulle säkert göra succé på söder! Ja, kan tillägga att jag senare upptäckte att bäbisen faktiskt hade öronproppar vilket e himla bra annars hade nog den vart döv nu vilket jag hoppas att den inte blev. Dels för barnets skull och även mamman som slipper undan en framtida stämmning av "vårdslöshet mot barn på bar" när barnet får berättat för sej bakgrunden till dess dövhet.

Lovely - kommer inte att amma på bar i framtiden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback