Äckliga män

Jag e förbannad! Att man som kvinna inte skall kunna vistas ute i det fria utan att bli uttittad/kommenterad/visslad åt/utstirrad etc etc. Ja, listan kan göras mycket längre än så. Karlar skärper er! Varför detta trackaserande? Alla behöver självklart inte ta åt sej, långt därifrån men vad e det som pågår? Det e år 2007 nu och inte medeltid. I dag när jag och en arbetskamrat tog sällskap över Sergels torg på väg till tunnelbanan så hände förljande: vi sick-sackade mellan alla läskiga pundare för att överhuvudtaget kunna komma fram till entrén och det enda vill ville va att ta oss hem efter en lång arbetsdag. Och så kommer det en sliten man luffsandes och gick lite väl nära N som då råkade komma emot pundaren, ja just råkade för vem vill frivilligt kommanära dena kategori av folk, och då blir mannen skitlack och börjar skrika "Fitta!!" o diverse annat efter oss.
Jag blev nästan rädd och skyndade på stegen och N gjorde samma sak. Han fortsatte skrika och kom närmare oss och jag skrek tillbaka att vi skulle kontakta polisen om han kom närmre. Inte en vakt i sikte och ingen polis heller!! Däremot fanns det ett antal vakter innanför spärrarna som kontrollerade så ingen plankade. Vad e värt att prioriteras? Jag börjar seriöst att fundera för detta e inte första gången som jag e me om liknande händelser. Tydligen e det viktigare att kolla plankare än att människor kan gå säkert till tunnelbanan. Märkligt! Ska definitivt ta en annan väg i fortsättningen.

Lovely - den upprörda

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det där var ju inte så kul...kanske har att göra med var du bor? ;)...

Kram Ola

2007-02-22 @ 18:23:53
Postat av: Albert

Ok, nu var ju jag inte där och upplevde situationen. Förmodligen en otäck sådan...
Ok, det här kanske låter lite väl mysproggit, men det e ju faktiskt så att dom där människorna som e där nere på plattan, är ju där för att dom inte har klarat av livet som vi andra axlar...dom e svaga individer och e oftast helt ofarliga. Självklart blir man arg om folk kallar en saker. Kanske speciellt om man e tjej och blir kallad det han kallade er...men det var ju bara en pundare från plattan O; Och polis! ska vi plocka bort ordet civilkurage från ordlistan! Som sagt jag var inte där.
Läser lite då och då...det e lite roligt. Kanske själv ska skaffa en blogg nån dag. E lite osäker bara hur den skulle bli...känns som min skulle bli alldeles för självutlämnande.
/Albert

2007-03-04 @ 20:07:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback