Storstädning Deluxe

De tre musketörerna samlades idag för en fika i Malles soffa. Resultatet blev en 8 timmars maratonstädning av Malles lya. Vi skulle bara fika som sagt men mer blev det. Vet inte hur det började men alla fick vi ett ryck samtidigt och tog tag i Malles röra. Har aldrig sett någon ha så många gömmor med saker som boxar och små påsar och kartonger högt å lågt i skrymslen och vrår. Men nu är det genomrensat, sorterat och skinande blankt. Sammanlagt blev det tre stora svarta sopsäckar med skräp. Och vi har haft fantastiskt kul! Hela dagen har vart en enda lång tjejträff med mycket skratt, flams och trams. Lägg till matpaus, kaffepaus och snackpaus på detta och du får en galen dag. Malle e numera nöjd över sitt hem o Emmis o jag e nöjda över att ha fått hjälpa en vän i nöd med ett storartat projekt. Jag skrattade så jag grät, speciellt i slutet då vi va så trötta och färdiga efter många timmars slit så vi knappt orkade ta ett krafttag till. Nu sitter jag här i min skrivarvrå och ler för mej själv. Jag e nöjd med helgen som just tagit slut och allt som varit. Jag e nöjd med min insats på städfront. Inget fattas. Allt e bra. Jag ler brett.


Lovely - en räddare i nöden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback